سید ناصر حسینی روز سه شنبه در نشست تنظیم بازار گچساران افزود: چهار هزار واحد صنفی به صورت مجاز و پروانه دار و 100 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در این شهرستان فعالیت دارند.
وی بیان کرد: 13 هزار و 500 واحد صنفی در این شهرستان امسال مورد بازرسی قرار گرفت که 406 واحد صنفی متخلف در این زمینه شناسایی شد.
حسینی ابراز کرد: امسال 365 مورد گزارش مردمی از تخلفات اصناف این شهرستان از طریق مراجعه حضوری و ثبت در سامانه 124 به این اداره رسید که تمام آنها در کمتر از 24 ساعت بازرسی شد.
وی بیشترین تخلف اصناف گچساران رانداشتن پروانه کسب، گران فروشی و درج نشدن قیمت بر روی کالا ذکر کرد.
حسینی بیان کرد: اتحادیه‌ها طبق قانون به واحدهای فاقد پروانه کسب اخطار داده و مهلتی را برای دریافت مجوز به واحدهای صنفی می‌دهند که در صورت بی توجهی متصدیان، محل کسب آنها پلمپ می‌شود.
حسینی با بیان اینکه راه اندازی کسب و کار در حوزه اصناف به دریافت مجوز یا همان پروانه کسب نیاز دارد گفت: کسانی که بدون پروانه کسب مشغول به فعالیت‌های اقتصادی هستند برای اتاق اصناف و دولت مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده و مردم را نیز درگیر این مشکلات می‌کنند.
فرماندار گچساران هم گفت: نظارت بر اصناف مختلف این شهرستان با توجه به فرا رسیدن روزهای پایان سال، تشدید و با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.
عبدالرحیم رحیمی ابراز کرد: تمهیدات لازم برای برخورد با متخلفان و نظارت بر بازار شهرستان گچساران اندیشیده شده است.
وی با بیان اینکه طرح نظارتی و بازرسی ویژه توسط اداره صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف باید اجرا شود اظهار کرد: اکیپ‌هایی در این طرح نسبت به بازرسی و نظارت اصناف این شهرستان اقدام و با تخلفات احتمالی برخورد کنند.
وی گفت: تاکنون برای حمایت از اصناف این شهرستان اقداماتی مناسبی انجام شده است.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: علیزاده
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.