به گزارش ایرنا، نگار افشین روز یکشنبه در نشست شورای ورزش بانوان منطقه 2 کشور در یاسوج اظهار داشت: مشکل اساسی ورزش بانوان کمبود زیرساخت های لازم است به گونه ای که حدود 90 درصد استان ها ساختارهای زیربنایی برای ورزش بانوان را در اختیار ندارند.
وی افزود: برخی سالن های ورزشی مختص بانوان در مکان های دورافتاده و نامناسب واقع شده است.
افشین تصریح کرد: با توجه به سیاست گذاری دولت دوازدهم و اهداف وزارت ورزش و جوانان باید به اولویت های ورزش بانوان اهمیت بیشتری داده شود.
وی خواستار تلاش هر چه بیشتر متولیان امر برای ارتقای کمی و کیفی ورزش بانوان استان های منطقه 2 کشور شد.
سرپرست هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: به اشتراک گذاشتن و تبادل نظر هیأت های ورزشی بانوان منطقه 2 کشور در رشد و پیشرفت ورزش بانوان این استان ها مؤثر است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز بدون اشاره به آمار، گفت: تعداد بانوان ورزشکار دعوت شده این استان به تیم های ملی در سه سال گذشته حدود 61 درصد رشد داشته است.
سید محمدتقی علوی افزود: کمبود زیرساخت ها و نبود حامی مالی از معضلات مهم پیش روی ورزش بانوان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی بر لزوم فرهنگ سازی گسترده در حوزه ورزش بانوان در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
علوی بیان کرد: همایش پیاده روی خانوادگی با اهدای یک دستگاه خودروی پراید و صدها جوایز نفیس دیگر جمعه اول دی سال جاری در شهر دوگنبدان برگزار می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد مسیر این پیاده روی را از پارک نفت به سمت پارک دوستی اعلام کرد.
علوی تصریح کرد: مسئولان هیأت ورزش ‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد اقدام به برنامه ریزی بهتر و هدف گذاری‌ های لازم برای توسعه ورزش همگانی در این استان کرده اند.
میهمان ویژه این نشست یک روزه «فریبا محمدیان» معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان بود که به دلایل شخصی نتوانست در آن حضور یابد.
مسئولان ورزش بانوان استان های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان در این نشست یک روزه حضور داشتند.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 50 هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف دارد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.