به گزارش ایرنا داود راهزادی روز چهارشنبه در نشست کمیته برخورد با انشعاب‌های برق‌ غیرمجاز در یاسوج گفت: اقدامات متعددی برای جلوگیری از روند استفاده‌های غیرمجاز از برق در کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته و البته این اقدامات شدت بیشتری به خود می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 11 هزار برق غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شده است، اظهار داشت: شعبه ویژه‌ای برای برخورد قانونی با دارندگان برق‌های غیرمجاز در دستگاه قضایی تشکیل شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: افزایش نرخ تلفات انرژی در این استان مهمترین نتیجه استفاده از برق‌های غیرمجاز است.
راهزادی خسارت فراوان به بیت المال، تخریب شبکه‌های برقرسانی و سوختن وسایل برقی مشترکان را از دیگر نتایج استفاده از برق غیرمجاز ذکر کرد.
وی گفت: گرمای زودرس در سال جاری سبب افزایش مصرف انرژی در کهگیلویه و بویراحمد شده و وجود برق‌های غیرمجاز هم افت ولتاژ در شبکه‌های توزیع برق را به دنبال دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی آمارهای کشوری مرتبط با میزان مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: میزان مصرف برق در این استان نسبت به نرخ کشوری رشد 2 برابری دارد.
راهزادی افزود: میزان مصرف انرژی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 9 درصدی را نشان می‌دهد.
وی از افزایش 14 درصدی میزان پیک بار برق در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: میزان مصرف برق در این استان نسبت به 50 سال قبل بی‌سابقه بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر صرفه جویی در مصرف برق در این استان، گفت: دوران پیک بار برق هنوز به اتمام نرسیده و مشترکان برای جلوگیری از قطعی‌های برق با برنامه همکاری‌های همیشگی را با مجموعه این شرکت داشته باشند.
کهگیلویه و بویراحمد 240 هزار مشترک برق دارد.
خبرنگار: حسین خدمتی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6110/7531
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.