به گزارش ایرنا، حسن نوروزی روز سه شنبه در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: آمار پایه و اساس برنامه ریزی ها بوده و با وجود ارقام و اطلاعات غیرمستند هرگونه برنامه ریزی از جمله در زمینه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان دشوار خواهد بود.
وی افزود که آمار مربوط به نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در 6 سال اخیر و از سال 1390 تا 1395 دچار نوسانات گسترده ای بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نرخ بیکاری استان از سال 1390 تا 1395 به ترتیب 17.2، 12.2، 16.5، 14.8، 17.7 و 13.3 درصد بوده که بیانگر آمار، ارقام و اطلاعات دارای نوسان بالا بوده و نباید بر آنها تمرکز کرد.
نوروزی عنوان کرد که بر اساس طرح کارورزی 2 هزار و 25 نفر از افراد جویای کار دانش آموخته دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری در 80 واحد پذیرنده بخش خصوصی و تعاونی استان مشغول به مهارت آموزی و کار می شوند.
وی ابراز داشت: این طرح مهم توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و تدوین شده و به تأیید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور نیز رسیده که بیانگر اهتمام جدی دولت برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که جویندگان کار دانش آموخته دانشگاهی این استان که در طرح کارورزی شرکت کنند به مدت 9 ماه با حضور در کارگاه ها و واحدهای تولیدی، صنفی یا صنعتی بخش خصوصی و تعاونی استان مشغول فراگیری مهارت شده و ماهانه نیز سه میلیون و 100 هزار ریال حقوق از دولت دریافت می کنند.
صابر مظاهری اظهار داشت: اجرای این طرح به آشنایی بهتر و بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی کشور و کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بازار کار و قرار گرفتن آنان در محیط و شرایط کسب و کار و شناخت نیروی کار توسط کارفرمایان کمک می کند.
وی، مهمترین اهداف اجرای طرح کارورزی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد را شامل ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای دانش آموختگان بیکار دانشگاهی، مهارت آموزی نیروی کار و حفظ این نیروها ذکر کرد.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 17.7 درصد بوده که با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.