غلام محمد زارعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که فعالیت‌ها و خدمات گسترده‌ بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) منشأ امید، نشاط، تحول و مرهمی بر زخم‌های کهنه‌ توده‌های فقیر و محروم جامعه شده است.
نماینده‌ مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد برکت از زمان شکل‌گیری خود که با هدف فقرزدایی، حمایت از اقتصاد مردمی و تولید داخل، عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم و دورافتاده تأسیس شد مصداق عینی و عملی از اقتصاد مقاومتی نیز محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه بنیاد برکت ظرف سال‌های گذشته دستاوردهای عظیمی در زمینه‌ی اجرای طرح‌های اقتصادی با رویکرد حمایت از کارآفرینان داخلی داشته، گفت: نتایج مثبت و اقدام‌های ارزنده‌ این بنیاد در سراسر کشور قابل مشاهده است.
نماینده‌ مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای رفع محرومیت از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های گذشته اقدامات بسیاری در حوزه‌های مختلف توانمندسازی اقتصادی، ساخت مدرسه و مراکز فرهنگی و مذهبی، امور زیربنایی و عام‌المنفعه داشته است.
بنیاد برکت از حدود 9 سال پیش براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮاﻳﻲ ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تأسیس شد تا وضعیت اجتماعی و اقتصادی مناطق محروم کشور را متحول سازد.
گستره‌ی فعالیت این بنیاد زمینه‌ها و حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آب‌رسانی، مخابرات، فرهنگی و مذهبی، مسکن، جاده‌ای، طرح‌های هادی روستایی را شامل می‌شود.
به گفته‌زارعی بنیاد برکت به منظور محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ استان کهگیلویه و بویراحمد در این مناطق تاکنون افزون بر70 طرح زیربنایی و اقتصادی با حجم سرمایه گذاری 870 میلیارد ریال در مناطق محروم این استان اجرا کرده است.
اجرای طرح های اقتصادی افزون بر 2 هزار و 500 نفر اشتغالزایی را در این استان به دنبال داشته است.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طرح ساخت افزون بر یکهزار مدرسه در هزار منطقه‌ محروم کشور را در سال 1389 آغاز کرده که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به فراخور محرومیت نسبت به استان‌های دیگر از برکات این بنیاد بهره‌مند شده است.
بنیاد برکت 9 طرح اقتصادی و زیربنایی با سرمایه گذاری افزون بر چهار هزار و 70میلیارد ریال در استان کهگیلویه وبویراحمد سرمایه گذاری انجام داده و یا تعهد کرده است.
بهمن سال گذشته بر اساس تفاهم نامه همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری به میزان افزون بر سه هزار و 200میلیارد ریال در بخش های مختلف بین بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و استانداری کهگیلویه وبویراحمد به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم نامه 2 طرفه بیش از 599 طرح اقتصادی و زیربنایی برای رفع محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا و حدود پنج هزار و 500 فرصت شغلی در این استان ایجاد خواهد شد.
بر اساس این تفاهم نامه 16 طرح با سرمایه گذاری یکهزار و 330 میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی 776 نفر در شهرستان های باشت و گچساران، 32 طرح با 940 میلیارد ریال و اشتغالزایی 549 نفر در شهرستان های بویراحمد و دنا و 26 طرح با اعتباری حدود یکهزار و 660 میلیارد ریال و اشتغالزایی یکهزار و 305 نفر نیز در حوزه کهگیلویه بزرگ اجرایی خواهد شد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) پیش تر به خبرنگار ایرنا در یاسوج گفت که بنیاد برکت وابسته به این ستاد تاکنون 778مدرسه در قالب چهار هزار و 65کلاس درس در روستاها و مناطق محروم کشور ساخته و تحویل داده است.
محمد مخبر اظهار داشت که 500 مسجد، 20 حسینیه، 151 خانه عالم، 20 حوزه علمیه و 9 مصلی با حجم سرمایه گذاری افزون بر 700 میلیارد ریال نیز توسط این ستاد در حال اجراست.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) همچنین میزان کل سرمایه گذاری انجام شده این ستاد در مناطق محروم کشور را افزون بر 64میلیارد ریال با میزان حدود 300 هزار فرصت شغلی ذکر کرد.
خبرنگار:حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6110/3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.