به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از یاسوج،حجت الاسلام سید نور الله جنتی پور  افزود: ۲۷صفر آغاز دهه وقف بوده و تبیین و تداوم فرهنگ وقف گام موثری در رفع مشکلات مردم از یکدیگر نیز محسوب می شود.

جنتی پور با بیان اینکه وقف های مناسبی در استان انجام گرفته است، ابراز داشت: گسترش هرچه بیشتر فرهتگ وقف عامل باقیات و صالحات برای واقفین و گره گشای مشکلات سایر مردم است.

جنتی پور ساماندهی و هدفمند سازی موقافات را از جمله محورهای فعالیت اوقاف استان دانست و اظهار کرد: طرح و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی از دیگر اهداف اوقاف استان بر اساس برش های ابلاغی و داخلی است.

وی افزود: اوقاف استان هیچ دخل و تصرفی و با بخششی در حوزه موقافات نداشته و با توجه به  نیت واقفین حرکت می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به وجود ۲۲۵ بقعه متبرکه در استان، اظهار کرد: اجرای برنامه ها و طرح های مناسبتی، ارتقای زیرساختی و رشد خدمات رفاهی این بقاع متبرکه نیز در سطوح مختلف اجرایی شده است.

جنتی پور با اشاره به دهه وقف، از نامگذاری روزهای دهه وقف خبر داد و گفت: روز چهارم آبان ماه به عنوان (وقف، بهره وری موقوفات و رونق تولید) نام گذاری شده است.

جنتی پور تصریح کرد: هر کدام از روزهای دهه وقف با عناوین مختلف نام گذاری شده و اجرای برنامه های مختلفی دراین راستا را خواهیم داشت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1284122
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.