به گزارش ایرنا، رضوان حکیم زاده امروز دوشنبه در آیین بازگشایی مدارس در یاسوج اظهار داشت: یکی از محورهای مهم برای نهادینه کردن این رویکرد مثبت در سطح مدارس توانمند سازی معلمان و تبدیل فضای مدارس به یک محیط امن توام با نشاط و شادابی برای دانش آموزان خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین بسیاری از برنامه‌های تحول آفرین و تأثیرگذار از سال‌های گذشته از جمله ممنوعیت کتاب‌های کمک درسی و کاهش فشار و استرس بر دانش آموزان و برگزاری آزمون های متعدد و متنوع و رقابت‌های فردی را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

حکیم زاده با اشاره به شاخص‌های مثبت و کارکرد مطلوب اداره کل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان در برخی شاخص‌ها ازجمله نرخ پوشش تحصیلی و تحقق عدالت آموزشی عملکرد و کارکردی بهتری نسبت به میانگین کشوری دارد.

 وی یادآور شد: نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان ابتدایی در کشور هم‌اینک حدود ۷۴ درصد است که در استان کهگیلویه و بویراحمد این رقم بیش از ۸۲ درصد است.

حکیم زاده گفت: سال گذشته این استان با کاهش حدود ۷۶ صدم درصدی درزمینه نرخ تکرار پایه تحصیلی عملکرد قابل قبولی داشته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز تعداد دانش آموزان امسال در سطح استان را در مقاطع مختلف تحصیلی افزون بر ۱۶۱ هزار نفر اعلام کرد.

هادی زارع پور تصریح کرد: این تعداد دانش‌آموز در سه هزار و ۲۰ مدرسه و در قالب ۹ هزار و ۱۲۱ کلاس درس از امروز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار نفر از دانش آموزان امسال در مدارس غیردولتی مشغول هستند، گفت: ۵۲ درصد از این تعداد پسر و مابقی نیز دختر هستند.

۳۰۱۶/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.