استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از غار ده شیخ پاتاوه در شهرستان دنا گفت: غار ده شیخ پاتاوه می‌تواند یکی از قطب های گردشگری جنوب کشور باشد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "حسین کلانتری" استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از مجموعه تفریحی توریستی غار ده شیخ در بخش پاتاوه شهرستان دنا بازدید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید گفت: طبیعت بکر و زیبا و وجود اماکن تاریخی، زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان دنا به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری و تفریحی استان را فراهم کرده است.

وی به ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیش از ۲ هزار اثر تاریخی و ۳۰۰ جاذبه طبیعی در استان وجود دارد که می‌تواند پذیرای گردشگرانی از جای جای کشور و حتی خارج از کشور باشند.

کلانتری گفت: ساخت اقامتگاه‌های بوم گردی و توجه ویژه به مناطق تاریخی و طبیعی از اولویت های ویژه دولت است که باید مورد توجه قرار گیرند.

کلانتری با اشاره به قدمت غار ده شیخ، تاکید کرد: این غار یکی از مکان‌های شگفت انگیز در این استان است که قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری در جنوب کشور را دارد.

وی افزود: ساماندهی و آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری با ایجاد طرح‌ها و فضاهایی مناسب در این منطقه، می‌تواند موجب جذب بیشتر گردشگر و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان شود.

گفتنی است غار ده شیخ به عنوان سومین اثر طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شده است.

غار ده شیخ پاتاوه در ۳۵ کیلومتری شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا واقع شده و در فاصله دو کیلومتری روستایی به همین نام قرار دارد.

دهانه غار ده شیخ در ارتفاع یک هزار و ۶۷۰ متری از سطح دریا، درست روبروی قله قاش مستان، دنا قرار گرفته است.

این غار دارای قدمت ۱۳۵ میلیون ساله است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.