مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج گفت: زیرساخت های آبرسانی موجود در شهر یاسوج جوابگوی افزایش جمعیت این شهر نیست.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد قاسم قلندری در بازید تاسیسات آب شهر یاسوج با بیان اینکه حجم آب شرب تولیدی شهر یاسوج بیش از ۱۷ میلیون متر مکعب در سال است، افزود: در حال حاضر بیش از ۶۵ هزار مشترک آب در شهر یاسوج وجود دارد و  آب شرب شهر یاسوج از ۲۳ حلقه چاه و ۳ دهنه چشمه تامین می شود .

وی طول شبکه توزیع شهر یاسوج را بیش از ۵۱۲ کیلومتر عنوان و اظهارکرد: طول خطوط انتقال آب نیز ۷۹ کیلومتر است .

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج خاطرنشان کرد: تعداد کل مخازن شهر یاسوج ۱۳ باب  و حجم این تعداد مخزن نیز بیش از ۳۶ هزار مترمکعب است .

قلندری با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ درصد آب شرب شهر یاسوج از چاه های عمیق تامین می شود، تصریح کرد: همین موضوع باعث شده است که خشکسالی‌ها تاثیرات فراوانی روی منابع آب زیر زمینی بگذارند و به تبع روی آب شرب تولیدی نیز تاثیر دارند .

وی با بیان اینکه زیرساخت های آبرسانی موجود در شهر یاسوج جوابگوی افزایش جمعیت این شهر نیست، ادامه داد: افزایش مهاجرت ها به این شهر یکی دیگر از دلایل در این زمینه است .

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج بیان کرد: نوسان و افت فشار موجود در شبکه توزیع آب شهر یاسوج طی چند سال اخیر مشکلاتی را در روند تامین آب شهروندان بوجود آورده است وشهر یاسوج طی ۶ سال اخیر از جمله شهرهای دارای تنش آبی بوده است .

قلندری فرسودگی شبکه توزیع و توپوگرافی خاص شهر یاسوج را دو عامل اصلی در افزایش میزان شکستگی شبکه توزیع این شهر دانست و تاکید کرد: با اجرای زون بندی وجانمایی و نصب شیر فشار شکن تا حدودی این مشکل برطرف شده، اما برای اصلاح و مرمت شبکه فرسوده شهر یاسوج بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

وی با بیان اینکه تکمیل و بهره برداری از تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج می‌تواند تا حدودی مشکلات مربوط تامین آب این شهر را برطرف کند، اظهارکرد: در فاز اول این پروژه ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب رودخانه بشار تصفیه و به شبکه توزیع آب شهر یاسوج افزوده خواهد شد .

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج اضافه کرد: برای رفع مشکلات آب شرب شهر یاسوج و مناطق اطراف آن تنها تامین آب شرب از منابع آب پایدار مانند سد است که امیدواریم با تکمیل و بهره برداری از سد تنگ سرخ مشکلات مربوط به آب شهر یاسوج نیز برطرف شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.