به گزارش ایرنا، برخی کارشناسان معتقدند اگرچه پایه ورزش قهرمانی از بسیاری از فعالیت های ورزشی در آموزش و پرورش آغاز می شود اما باید به این نکته توجه داشت که نباید ورزش مدارس و برگزاری المپیادهای ورزشی را قربانی ورزش های قهرمانی کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اینک بیش از 56 هزار دانش آموز استان در رشته های مختلف در این المپیادهای ورزشی حضور فعال دارند.
هادی زارع پور در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به تاکید و راهبردی که در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش بر ضرورت توسعه ورزش همگانی و تربیت بدنی دانش آموزان شده تحقق این مهم و تقویت ورزش دانش آموزی در دستور کار جدی مسئولان و متولیان امر قرار گرفته است.
وی برگزاری المپیادهای ورزشی را با رویکرد ایجاد شور و نشاط و همچنین احیا و تمرکز بر بازی های بومی و محلی را راهکاری مناسب و بهترین عامل در راستای کشف استعدادها و همچنین تقویت رشته های مختلف ورزشی دانست.
زارع پور ترویج فرهنگ ورزش همگانی، آشنایی دانش آموزان با رشته های مادر ، ارتقا شاخص های سلامت و تندرستی در بین دانش آموزان و تقویت روحیه شادابی و نشاط در بین مدارس را از اهداف کلی اجرای المپیادهای ورزشی در مدارس ذکر کرد.
مدیرکل توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست خواستار حمایت دستگاه های مختلف اجرایی و بخش خصوصی بویژه بانک ها و بیمه ها در قالب بازی برد برد از برگزاری المپیادهای ورزشی در سطح مدارس استان شد.
محمود راستین پیشنهاد کرد که بانک ها و سایر بنگاه های اقتصادی می توانند تیزرها و پیام های تبلیغاتی و محیطی خود را با عنوان المپیادهای ورزشی مدارس برای مردم و مخاطبان خود تبلیغ و تبیین کنند.
وی گسترش روزافزون برخی آسیب های اجتماعی و خطر گرایش نسل امروز به ویژه دانش آموزان به مصرف مواد مخدر را یادآور شد و گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش و کنترل این گونه خطرات و معضلات توسعه، تاکید و تقویت ورزش در سطح مدارس حتی در دورترین نقطه استان است.
بیش از 153 هزار دانش اموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در کهگیلویه وبویراحمد تحصیل می کنند.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.