به گزارش ایرنا،روزهای ابتدایی سال تحصیلی زمان مهرورزی و شوق برای فراگیری علم و معرفت است.
بیشتر افراد بزرگسال معمولا بهترین خاطرات روزهای زندگی خود را در دوران تحصیل تجربه می کنند.
اول مهر جایی است که لبخند های دلنشین جمع دوستان و همسالان،ظاهر آراسته و بوی کتاب های نوی درسی نویدبخش روزهای خوشی برای فراگیری الفبای زندگی است.
یک فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شکسته شدن سکوت مدارس پس از چند ماه با هیاهوی دانش آموزان در اول مهر یادآور خاطرات شیرینی برای والدین و معلمان است گفت: برگزاری آئین های جذاب بازگشایی مدارس باعث افزایش انگیزه و ایجاد روحیه نشاط در دانش آموزان می شود.
سید نعمت قادری افزود: اگرچه مهر امسال با حادثه خونین ترویستی اهواز برای مردم ایران به ویژه جامعه فرهنگیان همراه شد اما باید تلاش شود تا نسل فردای جامعه با برنامه های متنوع ذوق و شوق فراگیری را به دست آورند.

**اهمیت تعلیم و تربیت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:راه توسعه هر جامعه ای از آموزش و پرورش می گذرد.
علی محمد احمدی اظهار داشت:یکی از آسیب های مهم عرصه تعلیم و تربیت تمایل بیش از حد دانش آموزان و حتی خانواده های آنان به سمت مدرک گرایی است.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم دولت دوازدهم جایگزین کردن مهارت آموزی به جای مدرک گرایی است،افزود: این مهم در سئوال مهر امسال از سوی رئیس جمهور نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
وی بر توسعه و عدالت آموزشی در مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: احداث مدارس جدید باید بر حسب نیازها و اولویت ها باشد.

** همه در خدمت مهر
مدیرکل آموزش و پرورش کهگلویه و بویراحمد گفت: تابستان امسال همه پرسنل آموزش و پرورش برای ساماندهی و برگزاری پروژه مهر با هم مشارکت خوبی داشتند.
هادی زارع پور افزود: فصل تابستان امسال از روزهای بسیار پرکار کادر اداری آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت برخی از دستگاه های اجرایی برای افزایش کیفی خدمات آموزشی در مهرماه بوده است .
وی تصریح کرد: نام نویسی، ساماندهی سرویس مدارس، افزایش زیرساخت های آموزشی، ساماندهی معلمان و توزیع کتاب های درسی از مهمترین بخش های پروژه مهر است که انجام شد.

** تعداد دانش آموزان و دانشجویان
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 156 هزار دانش آموز دختر و پسر در مدارس روستایی و شهری این استان نام نویسی کردند.
اردشیر یاری اظهار داشت: 78 درصد از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مدارس دولتی و 22 درصد در مدارس غیر دولتی راهی مدرسه شدند.
وی ابراز داشت: دانش آموزان این استان در سه هزار و 15 مدرسه و بیش از هشت هزار و 602 کلاس درس ساماندهی شده‌اند.
یاری بیان کرد: 52 درصد از دانش آموزان این استان در سال تحصیلی جدید پسر و 48 درصد دختران هستند.
یاری گفت: 65 درصد از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی در مناطق شهری و بقیه در روستاها تحصیل می‌کنند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت درصد پیش دبستانی، 52 درصد ابتدایی،20 درصد متوسطه اول، 17 درصد متوسطه دوم، سه و نیم درصد بزرگسالان و نیم درصد در مدارس استثنایی تحصیل می کنند.

** پرسنل خدمت رسان به روایت آمار
وی بیان کرد: پرسنل آموزشی و اداری کهگیلویه و بویراحمد 13 هزار و 465 نفر است که که 91 درصد رسمی و پیمانی هستند.
یاری گفت: امسال 121 معلم از طریق ماده 28 آزمون استخدامی،181 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان و 31 نفر هم سرباز معلم وارد آموزش و پرورش و بیش از 450 نفر بازنشسته شدند.

** نگاهی به دانشگاه های دولتی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: 2هزار و 555 دانشجو در سال تحصیلی جدید از طریق کنکور سراسری سال 1397 در دانشگاه های دولتی شهرهای یاسوج، دوگنبدان و چرام پذیرش شدند.
احمد عریان اظهار داشت: یک هزار و 750دانشجوی مقطع کارشناسی، 730 دانشجو کارشناسی ارشد و 75 دانشجوی دوره دکترای تخصصی در دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد پذیرفته شدند.
وی بیان کرد: این دانشجویان در 33 رشته کارشناسی،65 رشته کارشناسی ارشد و 33 رشته دکترا پذیرفته شده اند.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: امسال 50درصد دانشجویان دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد به صورت غیرحضوری نام نویسی کردند.
عریان گفت: دانشجویان دانشگاه های دولتی کهگیلویه و بویراحمد سال تحصیلی جدید در 12 خوابگاه و 6دانشکده ساماندهی شده اند.
وی افزود: حداکثر از بهمن ماه در دانشگاه یاسوج دانشجویان بین المللی پذیرش می شود.
عریان ابراز داشت: مدیرکل دانشجویان غیرایرانی آموزش عالی کشور از زیرساخت های آموزشی این استان بازدید و پذیرش دانشجویان غیرخارجی در این استان را تائید کرد.
رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: تقویت تحصیلات تکمیلی، نگاه فعال دانشگاه یاسوج به ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه و فراهم کردن تسهیلات خاص برای پذیرش دانشجویان نخبه را ازبرنامه های امسال دانشگاه های دولتی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.
دانشگاه یاسوج 230 نفر عضو هیأت علمی دارد که از این تعداد 20 نفر زن هستند و نیروی انسانی آن نیز 400 نفر است.
افزون بر 6 هزار دانشجوی پسر و دختر در رشته‌ها و مقاطع مختلف در دانشگاه یاسوج در حال تحصیل هستند.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.