به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز آخرین جمعه ماه رمضان در شهر کرمان ضمن تقدیر از حضور پررنگ مردم در راهپیمایی روز قدس افزود: این روز در اندیشه امام روز دفاع از مظلومیت است.
وی اظهار داشت: استکبار جهانی از رژیم غاصب و جعلی اسرائیل حمایت کرده تا اهداف شوم خود را که در مورد اسلام دنبال می کند توسط این رژیم منحوس محقق کند.
امام جمعه کرمان گفت: باید توجه داشته باشیم صهیونیسم بخشی از جامعه یهودی است که خودشان نیز با یهودی ها اختلاف دارند.
وی تاکید کرد: تا زمانی این غده سرطانی محو نشود اسلام روی آرامش را نخواهد دید و جهان اسلام صلح و امنیت نخواهد داشت و هر روز باید تعدادی از فرزندان اسلام را در رابطه با جنگ با رژیم جعلی اسرائیل از دست بدهیم.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: این غده سرطانی در مقاطع مختلفی طغیان کرده و یکی از طغیان های آن حدود هفت دهه قبل بوده و از آن روز کشتار وحشیانه را در دستور کار خود قرار داده است.
وی تاکید کرد: اینها زنها و کودکان مسلمانان را یکی پس از دیگری کشتند و با جنایات وحشیانه بخشی از خاک فلسطین را اشغال کردند.
وی افزود: سال 1956 طغیان بعدی رژیم جعلی اسرائیل بود که در این زمان تلاش کردند کانال سوئز را اشغال کنند که البته موفق نشدند.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: طغیان بعد رژیم جعلی اسرائیل سال 1967 بود و در این زمان جنگ 6 روزه با اعراب را راه انداختند و صحرای سینا و بخشی از غزه، سوریه و لبنان را اشغال و خاک کشور خود را چند برابر کردند.
وی ادامه داد: سال 1973 حدود 6 سال بعد مصر و سوریه تلاش کردند بخشی از خاک خود را پس بگیرند و با این غده سرطانی درگیر شدند .
نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: سال 2 هزار سال شکست اسرائیل به دست توانمند جریان رشید و شجاع مقاومت به محوریت حزب الله است.
وی تصریح کرد: اسرائیل در سال 2006 جنگ 33 روزه را در کارنامه منحوس خود و در سال 2009جنگ 22 روزه را دارد و در این هفت دهه هر هشت سال یک جنگ راه انداخته است.
وی یل طرح این سئوال که آیا با این غده سرطانی می توان سازش کرد؟ افزود: هر چه جلوتر می رویم چهره پشت پرده برخی از سران و حکام جهان اسلام بخصوص جهان عرب روشن می شود.
خطیب جمعه کرمان بیان کرد: امروز هیچ مسلمانی درگیری های اسرائیل و فلسطین را عربی نمی داند بلکه اسلامی می داند و این هنر امام راحل (ره) است و روز قدس اتکایی برای همین مهم است.
وی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در سالگرد امام خمینی (ره) مورد اشاره قرار داد و گفت: معظم له مطالب بسیار مهمی را در خنثی کردن توطئه های دشمنان بیان فرمودند.
وی ادامه داد: معظم له فرمودند، برنامه دشمن در سه محور خلاصه می شود و اولین محور اعمال فشار اقتصادی به کشور ایران است.
امام جمعه کرمان تاکید کرد: ایران از اول پیروزی انقلاب اسلامی تحریم روی تحریم را داشته و راه حل آن توجه به درون و برجسته سازی مسائل اقتصادی و ارائه راه حل است.
وی تاکید کرد: دشمن محور دوم را فشارهای روانی تعیین کرده که برای تحقیر و عقب نشینی از مواضع است.
وی با بیان اینکه هر گاه این کشور در شرف استقلال بوده موضع استکبار با ما خصمانه تر بوده است اظهار داشت: رهبری تاکید کردند که دشمن نمی خواهد ما دانش هسته ای داشته باشیم.
وی گفت: در جریان ملی شدن صنعت نفت نیز ما را تحریم کردند و نفت ما را نمی خریدند لذا امروز جای اروپا و آمریکا تغییر کرده است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: بحث موشکی یکی دیگر از این مثالها است لذا تمام غرور ملی و حیثیت دینی ما در اقتدار ماست و دشمن می خواهد غرور ملی ما را بشکند و حیثیت دینی ما را مخدوش کند.
وی ادامه داد: دشمنان خودشان انواع سلاح های جهنمی را دارند لذا از دفاع ایران که در تاریخ نشان داده به هیچ کشوری قصد حمله ندارد می ترسند و اگر از ترس موشک های ما نبود با ما اینگونه رفتار نمی کردند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت از مظلومان جهان تاکید دارند اما دشمن می خواهد ما از این دفاع عقب نشینی کنیم.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: امروز اگر می خواهیم از مرزهای خود دفاع کنیم باید جنگ خود را با دشمن چند هزار کیلومتر جلوتر ببریم تا در مرزهای خود با آنها نجنگیم و چرا برخی به این موضوعات توجه ندارند.
وی به فشار عملی ایجاد شده توسط دشمن نیز اشاره کرد و گفت: دشمن دنبال ایجاد اختلاف و آشوب در کشور ایران است و می خواهد جریان های صنفی را تبدیل به مشکلاتی دیگری کند.
امام جمعه کرمان افزود: گاهی اوقات مشکلات اقتصادی در صورت بر طرف نشدن، اجتماعی و بعد از آن سیاسی و در مراحل بعد امنیتی می شود و هزینه کشور را بالا می برند.
وی با بیان اینکه چرا مسائل اقتصادی کشور را حل نمی کنید؟ تصریح کرد: این نقشه از پیش طراحی شده دشمن است که کشور را به اختلاف و آشوب برساند.
وی همچنین جبهه حق را کم سر و صدا دانست و بیان کرد: در مقابل جبهه باطل پر سر و صدا است و خیلی بیشتر از واقعیت موجود تبلیغ می کند، کاملا بی محتوا و توخالی است و بخش قابل توجهی از آبروی خود را از حق می گیرد.
امام جمعه کرمان افزود: جبهه ای که مقابل ما قرار گرفته پر سر و صدا است که بسیاری را گمراه کرده است.
وی گفت: بهترین نظام حکومتی که عدل را به معنی واقعه کلمه به تصویر کشاند حکومت نبوی و علوی است.
وی بیان کرد: اصل در حکومت علوی این است هر کار پنهانی که از آشکار شدن آن در هراسید انجام ندهید.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: فردی که می خواهد در جامعه اسلامی مسئولیتی را بر عهده بگیرد باید دستورهای حضرت علی (ع) را در دستور کار خود قرار دهد.
وی ادامه داد: مسئولان جوامع اسلامی باید در نماز جمعه حضور پیدا کنند و این دستور حضرت علی (ع) است.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.