اکبر حاج محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موظفیم 73 هزار کارت ملی هوشمند از ابتدای امسال تا پایان سال جاری برای افراد در این شهرستان صادر کنیم که امیدواریم این امر محقق شود.
وی با تأکید بر اینکه سال آینده همه افراد باید کارت هوشمند ملی داشته باشند تصریح کرد: طرح اجباری استفاده از کارت ملی هوشمند سال آینده در تهران آغاز می شود، تمام امورات اداری و نیازهای خدماتی، حساب بانکی، بحث یارانه، سهام عدالت و دیگر امورات با داشتن کارت ملی به سهولت انجام می شود.
وی بیان کرد: افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی و شناسنامه مکانیزه با مراجعه به دفاتر پیشخوان می تواند ثبت نام کنند.
وی گفت: 2 دفتر پیشخوان در رفسنجان عدالت و آبان برای ارائه خدمات سجلی وجود دارد و علاوه بر آن دفتر اداره پست نیز اقدام مشابه را برای متقاضیان شناسنامه مکانیزه و کارت ملی هوشمند انجام می دهد.
وی با اشاره به مراحل ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند افزود: افراد برای دریافت کارت ملی هوشمند ابتدا باید در سایت کارت ملی هوشمند به نشانی www.ncr.ir به شکل اینترنتی ثبت نام و بعد از آن می تواند با در دست داشتن شناسنامه به دفتر پیشخوان مراجعه کنند.
حاج محمدی خاطرنشان کرد: سه نمایندگی ثبت احوال در مناطق کشکوئیه، بهرمان و فرودسیه نوق شهرستان رفسنجان ایجاد شده اما به دلیل کمبود نیرو خدمات به کندی صورت می گیرد.
رئیس اداره ثبت احوال رفسنجان گفت: 100 درصد فوتیها امسال در سیستم ثبت احوال ثبت شده و صدور شناسنامه نوزاد به صورت یک روزه انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 16 هزار شناسنامه بزرگسال را تعویض کرده ایم و تحویل داده ایم و ثبت آمار طلاق و ازدواج دائم نیز به صورت آنلاین انجام می شود و آمار طلاق در رفسنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش و ازدواج افزایش یافته است.
حاج محمدی بیان کرد: در صدور شناسنامه نیز با همکاری مسئولان دفاتر پیشخوان سعی داریم دهیاران را توجیه کنیم تا شناسنامه های روستاییان را جمع آوری و به سرعت تعویض کنند.
رفسنجان با بیش از 311 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.