** دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج از کشف بیش از 12 تن انواع مواد مخدر طی 9 ماهه گذشته سال جاری در کهنوج خبر داد و گفت: در این زمینه هفت سرکرده اصلی باندهای بین المللی مواد مخدر دستگیر شده اند.
مجید سیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمینه مبارزه بی امان با سوداران مرگ از ابتدای سال جاری تا کنون 120 قاچاقچی عمده مواد مخدر دستگیر و با دستور قضایی روانه زندان شده اند.
وی تصریح کرد: در عملیات های مختلفی که از ابتدای سال جاری از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان و همچنین جان برکفان نیروی انتظامی انجام شده بیش از 115خودرو به همراه مقادیر زیادی سلاح و مهمات از قاچاقچیان عمده مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
دادستان کهنوج گفت: از ابتدای سال جاری 40 میلیارد ریال وجه نقد از حساب های سرکردگان باندهای قاچاق مواد مخدر به جرم پولشویی بلوکه شده است.
وی افزود: در حال حاضر افراد خاطی که در زمینه پول شویی با قاچاقچیان مواد مخدر همکاری داشته اند دستگیر و روانه زندان شده اند.
** 74 مکان عرضه مواد مخدر در کهنوج پلمب شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج از پلمب 74 مکان عرضه مواد مخدر در کهنوج خبر داد.
مجید سیمی گفت: از ابتدای سال جاری 74 مکان عرضه و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان مرود شناسایی قرار گرفته است که تمامی این اماکن با دستور مقام قضایی پلمب و تعداد زیادی خرده فروش مواد مخدر در این رابطه دستگیر شده اند.
** 63 کیسه موادمخدر به همراه مقادیری مهمات جنگی از سوداگران مرگ در کهنوج کشف شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج از توقیف یک محموله سنگین مواد مخدر در این شهرستان طی چند روز گذشته خبر داد.
مجید سیمی اظهار کرد: طی یکسری اقدامات اطلاعاتی مشخص شد، یک محموله مواد مخدر از شهرستان خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان بارگیری و قاچاقچیان قصد انتقال آن را به صورت مسلحانه از پهنای جغرافیایی استان کرمان دارند.
وی افزود: بلافاصله با دستور قضایی تورهای ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی ایجاد شد و طی یک تعقیب و گریز مسلحانه که چندین ساعت به طول انجامید، سرانجام خودروی حامل مواد به ضرب گلوله پلیس متوقف شد.
وی تصریح کرد: در این ماموریت 2 قاچاقچی اهل استان سیستان و بلوچستان دستگیر و از متهمان یک قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف و تعداد چهار تیغه خشاب حاوی 118 تیر جنگی کشف و ضبط شده است.
وی ادامه داد: در بازرسی ماموران انتظامی از خودروی حامل مواد مخدر تعداد 63 کیسه موادمخدر از نوع تریاک به میزان 643 کیلو و 910 گرم کشف کردند.
** کشف 152 کیلو گرم تریاک در عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قلعه گنج
فرمانده انتظامی شهرستان قلعه گنج از کشف 152 کیلوگرم موادمخدر و دستگیری چهار قاچاقچی در درگیری با سوداگران مرگ خبر داد.
‌سرهنگ علی پرنگ گفت: در راستای مبارزه شبانه روزی با باندهای بزرگ مواد مخدر و ضربات متعدد به سوداگران مرگ تیم های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس شهرستان قلعه گنج اعضای یک باند مسلح قاچاق مواد مخدر که قصد انتقال مواد مخدر از استان های جنوبی به نقاط مرکزی را داشتند شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: پس از برنامه ریزی دقیق و رصد اطلاعاتی از محل تردد اعضای باند مسلح در منطقه چاه زید و برپایی ایست و بازرسی مقطعی در محو'چاه دادخدا به قلعه گنج' 2 دستگاه خودروی پژو که یکی اسکورت و دیگری حامل مواد مخدر بودوارد تورایست وبازرسی می شوند.
وی ادامه داد: قاچاقچیان بدون توجه به ایست پلیس اقدام به فرار می کنند که ماموران در یک اقدام متقابل و تعقیب و مراقبت در نهایت موفق می شوند آنها را دستگیر کنند.
وی تصریح کرد: در این عملیات علاوه بر دستگیری چهار نفر قاچاقچی و مقدار 152 کیلو 200 گرم تریاک کشف و 2 دستگاه پژو نیز توقیف شد.
کرمان با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و نزدیکی به مرزهای شرقی از دیرباز محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر بوده و این استان بر اساس ارزیابی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال 94، رتبه اول کشوری در زمینه مقابله با موادمخدر را کسب کرده است.
کهنوج با 43 هزار و 977 نفر جمعیت در 360 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.