به گزارش ایرنا جلیل کاربخش راوری شامگاه پنجشنبه در نشست هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان کرمان با مجمع نمایندگان استان افزود: کرمان توان پرداخت بیش از 2 هزار میلیارد تومان مالیات را ندارد اما سهم مالیاتی این استان 2 هزار و 800 میلیارد تومان تعیین شده است.
وی تصریح کرد: مالیات استان کرمان ابتدا در لایحه ابلاغی 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعلام شد، اما هم اکنون سازمان امور مالیاتی مبلغ آن را 2 هزار 800 میلیارد تومان اعلام کرده است.
رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان به مشکلات قانون فعلی مالیات اشاره کرد و گفت: لایحه اصلاحی مالیات بر ارزش افزوده را به مدت هشت ماه بررسی کردیم و 17 مورد اصلاحات دولت در لایحه قبلی مطرح شد و در لایحه جدید نظرات و مطالبات اتاق بازرگانی کرمان و بخش خصوصی دیده شده است.
وی با بیان اینکه تعداد کامیون های کشور سه برابر متوسط دنیا است افزود: تعداد 250 هزار ناوگان فرسوده در داخل کشور وجود دارد و این درحالیست که تولید داخلی 6 هزار دستگاه در سال است.
کاربخش راوری اظهار کرد: برای نوسازی ناوگان فرسوده کشور زمان زیادی مورد نیاز است لذا باید اجازه واردات کامیون داده شود یا مالیات ارزش افزوده از بار حذف شود.
وی گفت: یکی اصلی ترین مشکلات تامین اجتماعی الحاقیه آن بوده که نظام سه جانبه گرایی را از بین برده و خواسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران حذف الحاقیه سال 87 است.
رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: قانون الحاقی، نظارت بر سازمان تامین اجتماعی را کاهش داده است و تامین اجتماعی هزینه ها را از مطالبات ناحق کارکنان وصول می کند.
وی با بیان اینکه درخواست افزایش بودجه سنواتی را از دولت داریم اضافه کرد: هفت هزار میلیارد تومان صندوق بیمه کشاورزی از دولت طلب دارد و میزان درامد صندوق با خسارت ذینفعات تطابق ندارد لذا این طلب از دولت باید تعیین تکلیف شود.
** بیکاری در استان کرمان نباید وجود داشته باشد
نماینده مردم شهربابک و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای نیز در این نشست گفت: استان کرمان نسبت به منابع و امکانات می تواند مدیریت بهتری داشته باشد زیرا از ظرفیت های این استان کمتر از 50 درصد استفاده می شود و این استان با توجه به منابع موجود نباید بیکاری مفهومی داشته باشد.
علی اسدی افزود: ظرفیت استان کرمان برای اشتغالزایی بیش از سایر استان ها است اگر کشور فدرالی اداره می شد استان کرمان بیشترین درآمد را در کشور داشت.
وی با بیان اینکه تغییرات خوبی در سالهای گذشته در استان کرمان اتفاق افتاده اما هنوز جا برای کار فراوان است اظهار کرد: اینکه چهار هزار نفر بیکار در شهرستان شهربابک وجود دارد یعنی از منابع موجود به نحو احسن استفاده نمی شود.
همچنین در این نشست بر رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار تاکید شد و مجمع نمایندگان استان کرمان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان نیز برای بهبود شرایط اقتصادی این استان قول همکاری دادند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.