به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز شنبه در آیین نصب پلاک ماندگار بر سردر منزل یحیی فتح‌ نجات فعال فرهنگی و روزنامه‌ نگار پیشکسوت کرمان افزود: باید شرایطی به وجود بیاید که اهل فرهنگ و قلم زیرخاکی‌ های این سرزمین یعنی افرادی که حرفشان در جامعه نفوذ دارد مطرح شوند.
وی تصریح کرد: دغدعه اصلی ما باید توسعه و پیشرفت باشد و هر کس بتواند در این زمینه کمک کند انسان محترمی است و باید مورد تکریم قرار گیرد.
استاندار کرمان اظهار کرد: افرادی که ایده پلاک ماندگار را مطرح کرده‌ و به دنبال آموزش نسلهای آینده هستند می خواهند از این طریق قدرشناسی از پیشکسوتان و بزرگان را به آنها بیاموزند.
وی ادامه داد: امروز توفیقی شد از شخصیت برجسته روزنامه نگاری کرمان که بیش از 40 سال سابقه دارد با نصب کاشی ماندگار تقدیر شود و این عمل درسی برای تقدیر مردم از بزرگانشان باشد.
رزم حسینی گفت: یحیی فتح نجات روزنامه نگاری است که با زحمت و مرارت های فراوان و با استقامت تبدیل به شخصیت ماندگار شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت: طرح پلاک ماندگار با هدف معرفی خانه مشاهیر، مفاخر، هنرمندان، سیاست مداران، علما، دانشمندان و ورزشکاران ایران اسلامی و هویت بخشی فرهنگی به شهرهای این سرزمین اجرا می شود.
محمود وفایی افزود: در این طرح شخصیت هایی شامل چهره های ماندگار، شاخص و تاثیر گذار در یک رسته فرهنگی که در دوره فعالیت خود مرزهای جدید در فرهنگ کشور ترسیم کرده یا در راستای حفظ و حراست از یک یا چند حوزه میراث هنری، فرهنگی و معنوی تلاش کرده شناسایی شده اند.
وی بیان کرد: همچنین این حرکت در راستای پیگیری کنوانسیون 2003 یونسکو و پاسداری از میراث ناملموس بشری و به پاسداشت ارزش های فرهنگی و میراثی کشور و تکریم این داشته های غیرقابل تکرار اجرا می شود.
وی ادامه داد: 140 نفر از مفاخر کشور برای اجرای این برنامه شناسایی شده اند که 10 نفر از کرمان حضور دارند و این پلاک به تدریج بر سر در خانه بقیه شخصیت ها نیز نصب می شود.
در این آیین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و رسانه حضور داشتند.
یحیی فتح نجات صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه کرمان امروز از دهه 40 شمسی به کار فرهنگی و رسانه مشغول است.
این روزنامه نگار و معلم پیشکسوت و با سابقه کرمانی سرپرستی روزنامه اطلاعات در استان کرمان، تالیف و چاپ چند کتاب و انتشار بیش از 200 مقاله در نشریات سراسری و محلی را در کارنامه خود دارد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.