مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به جزئیات آیین استقبال، وداع و خاکسپاری 24 شهید دوران دفاع مقدس در این استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آستانه سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، استان کرمان میزبان 24 شهید دوران دفاع مقدس شد که این شهدای بزرگوار در 10 شهر استان کرمان تدفین و خاکسپاری خواهند شد.
سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی اظهار کرد: از 24 شهیدی که وارد استان کرمان شدند، سه شهید در درب بهشت منطقه ساردوئیه جیرفت، یک شهید در حوزه علمیه جیرفت، 2 شهید در چاه دادخدا شهرستان قلعه‌ گنج، سه شهید در نودژ منوجان، 2 شهید در مجتمع گل‌ گهر سیرجان و یک شهید در بیت‌ الزهرا (س) کرمان تشییع و تدفین می شوند.
وی ادامه داد: همچنین یک شهید در شهر بهاءآباد و 2 شهید در ریحانشهر از توابع شهرستان زرند، 2شهید در شهر فیض‌ آباد از توابع شهرستان راور، سه شهید در شهر گلزار، یک شهید در شهرک هوانیروز کرمان و سه شهید شناسایی شده در شهرهای کرمان، رفسنجان و سیرجان تشییع و تدفین خواهند شد.
وی افزود: عصر امروز (سه‌ شنبه) 27 تیرماه ساعت 18 مراسم استقبال و مشایعت شهدای بزرگوار توسط مردم از پارک صبوری سیرجان به سمت حسینیه حضرت امام خمینی (ره) انجام شد و مراسم وداع با 21 شهید گمنام دوران دفاع مقدس و سه شهید شناسایی شده بعد از نماز مغرب و عشاء در همین مکان انجام خواهد شد.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان کرمان اضافه کرد: صبح چهارشنبه 28 تیرماه پیکر مطهر شهدا به شهرهای محل تدفین انتقال داده می‌ شود و مراسم خاکسپاری شهدا در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه در شهرهای مورد نظر انجام خواهد شد.
سرهنگ ابوالحسنی ادامه داد: مراسم تشییع و تدفین 2 شهید گمنام در مجتمع گل‌ گهر سیرجان نیز چهارشنبه 28 تیرماه ساعت 10 صبح انجام خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان افزود: پنجشنبه 29 تیرماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم تشییع و تدفین در شهرهای نودژ، چاه دادخدا، ساردوئیه، حوزه علمیه جیرفت، بهاءآباد، فیض‌آباد و بیت‌ الزهرا (س) شهر کرمان برگزار می‌ شود و همچنین جمعه 30 تیرماه پیکر مطهر شهدا در شهرهای گلزار و ریحانشهر تشییع و خاکسپاری خواهند شد.
وی ادامه داد: مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر یک شهید گمنام نیز روز شنبه 31 تیرماه در شهرک هوانیروز کرمان انجام می‌ شود.
ابوالحسنی افزود: پیکر مطهر شهدای بزرگوار 'عباس اسدی‌ پور'، 'اسماعیل هنری' و 'محمدعلی محمدصادقی' روز پنجشنبه 29 تیرماه در گلزار شهدای شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان تشییع و خاکسپاری خواهند شد.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان کرمان اظهار کرد: مراسم وداع با پیکر مطهر شهدا شب قبل از روز مراسم تشییع و تدفین در شهرهای ذکر شده انجام می ‌شود.
وی افزود: مراسم وداع با شهدای گمنام در کرمان در حسینیه سیدالشهداء (ع) واقع در خیابان شیخ احمد کافی شمالی روز چهارشنبه 28 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می ‌شود.
سرهنگ ابوالحسنی از مردم استان کرمان خواست که با حضور حماسی خود در آیین استقبال، تشییع و تدفین شهدا، از این فرصت معنوی ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.