به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان یدالله موحد افزود: دستگیری از مستمندان و انفاق به نیازمندان از زیباترین خصلت های نیکوی مومنان روزه دار است.
وی تاکید کرد: بهتر است طلبکاران و شکات پرونده ها، کریمانه در ماه بهار قرآن، رحمت و مغفرت الهی گذشت کنند یا به بدهکاران مهلت دهند.
وی گفت: بسیاری از شکات، صدمات کلی دیده اند و در میان شکات افرادی وجود دارند که قطع نخاع شده اند و هزینه نگهداری این مصدومان هنگفت است به این قبیل افراد باید کمک شود و نیازمند مساعدت خیران هستیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: ستاد دیه استان باید کمک خیران را جلب کند و با پرداخت مبالغی مصالحه ای بین شکات و محکومان جرائم غیر عمد ایجاد کند تا این افراد از زندان آزاد شوند و شکات هم به بخشی از حقوق خود دست یابند.
وی افزود: زندانیان مشمول کمک خیرین و ستاد دیه سابقه شرارت در جامعه را ندارند یا محکومین جرائم غیرعمدی به تعبیری از بد حادثه وارد زندان شده اند و یا محکومان مالی هستند که هر 2 گروه هم به خاطر فقر وارد زندان می شوند.
موحد گفت: افرادی نیز مرتکب جرائم سنگین تر با محکومیت مالی سنگین تر می شوند اما با پرداخت جریمه وارد زندان نمی شوند و یک نفر به دلیل جرم غیرعمد و سبک محکومیت های دیه به پرداخت مالی محکوم می شود ولی چون فقیر است و کسی او را حمایت نمی کند به حکم قانون وارد زندان و شرایط زندگی او و خانواده اش دچار بحران و فلاکت می شود که این بسیار غم انگیز و تاسف بار است.
وی عنوان کرد: گاهی جامعه هم نگاه واقع بینانه ندارد و وضعیتی را بوجود می آورد و گردابی ایجاد می کند و جوانان خود را در این ورطه می اندازد.
رئیس شورای قضایی استان کرمان با تاکید بر اینکه باید معضل فرهنگی و اجتماعی مهریه های سنگین اصلاح شود گفت: امروز افرادی وجود دارند که بابت مهریه، زندان هستند و محکوم به پرداخت اقساط ماهیانه مهریه شده اند اما حتی قادر به پرداخت یک سکه هم نیستند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه صرف کمک به خانواده های زندانیان نیازمند در کرمان شده است.
موحد گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان 500 سبد کالا در مجموع به ارزش 800 میلیون ریال بین خانواده های مددجویان بی بضاعت در کرمان توزیع شد.
وی اظهار کرد: با پرداخت مبلغ 552 میلیون ریال زمینه آزادی 9 نفر زندانی بدهی مالی از زندان کرمان فراهم شد.
رئیس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان نیازمند کرمان، توانمندسازی خانواده های زندانی و ایجاد اشتغال برای آنها را از جمله اهداف این انجمن برشمرد و افزود: به طور مثال راه اندازی کارگاه خیاطی ویژه همسران زندانی در کرمان در راستای اهداف انجمن حمایت بوده است.
وی ایجاد اشتغال برای زندانیان در زمان تحمل کیفر و ساخت منزل مسکونی ویژه زندانیان فاقد مسکن و دارای حبس های طویل المدت را از دیگر برنامه های انجمن حمایت اعلام کرد.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.