به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره استانی مهندسی و صنایع در این شهرستان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره در دانشگاه، معرفی صنایع فعال در رفسنجان و شهرستان های دیگر استان کرمان است.
محمدعلی دهقان با بیان اینکه افراد کارآفرین در ششمین جشنواره استانی مهندسی و صنایع حضور دارند افزود: می توان با برند دانشگاه بخش صنعت را فعال تر کرد.
وی ادامه داد: در این طرح دانشگاه امکانات آزمایشگاهی را در اختیار صنعتگران می گذارد و آنها با آزمایش بر روی محصولاتشان گواهی تأییدیه علمی و کیفی دانشگاه را دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه حمایت های خود را در راستای تضمین کیفیت کالا عرضه می کند گفت: زمانی محصول از نظر کیفیت و علمی بودن تأیید شد انبوه سازی و تجاری سازی می شود و در این صورت مردم بهتر می توانند محصولاتی را که توسط علوم دانشگاهی مورد تأیید واقع شده خریداری کنند.
استادیار علوم مکانیک دانشکده فنی و دبیر ششمین جشنواره استانی مهندسی و صنایع نیز گفت: هدف از برگزاری ششمین جشنواره استانی مهندسی و صنایع در رفسنجان، نزدیک کردن ارتباط دانشگاه و صنعت است.
محمد شفیعی عنوان کرد: دانشجویان در بازدید از صنایع می توانند فرصت ها و نیازهای تحقیقاتی را بیان کنند.
وی بیان کرد: 30 شرکت در ششمین جشنواره استانی مهندسی و صنایع استان کرمان در رفسنجان محصولات خود را به نمایش گذاشته اند که از این تعداد چهار شرکت از کرمان، 2 شرکت از شهربابک، یک شرکت از یزد و بقیه از رفسنجان هستند.
وی گفت: ششمین جشنواره استانی مهندسی و صنایع استان کرمان از 14 تا 16 اسفند در شهرستان رفسنجان دایر است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ولیعصر رفسنجان نیز گفت: علاقمندان به بخش صنعت و دانشگاه می توانند از نمایشگاه ششمین جشنواره استانی مهندسی و صنایع بازدید کنند.
مجید فصیحی هرندی تصریح کرد: رابطه صنعت و دانشگاه اخیرا نزدیک شده که در این راستا هم صنعت از پتانسیل دانشگاه استفاده می کند و هم دانشگاه در صنعت تأثیراتی را خواهد داشت.
وی بیان کرد: صنعتگران بر اساس نیازهایی که دارند می توانند تعدادی از دانشجویان را بورسیه کنند و بعد از فارغ التحصیلی به اشتغال پایدار برسند.
30 شرکت در حوزه صنعت مس، ربات، کربن، معادن، نانو، کاتد و غیره در ششمین جشنواره استانی مهندسی و صنایع استان کرمان در شهرستان رفسنجان فعالیت دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.