به گزارش روز یکشنبه ایرنا حسین رستمی در نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان با حضور در غرفه ایرنا افزود: در تمامی حوادث و بحران های استان کرمان و پس از پر شدن سد نساء، رسانه ها اطلاع رسانی به موقع و خوبی برای تخلیه روستاهای اطراف این سد داشتند که از یک فاجعه انسانی جلوگیری شد.
وی تصریح کرد: ورودی سد نساء در روزهای قبل، یکهزار متر مکعب و خروجی آن 80 متر مکعب در ثانیه بود که موجب تخلیه کامل روستاهای زیادی در شهرستان فهرج و بخش گنبکی شهرستان ریگان شد و نقش بزرگ رسانه ها در تخلیه این روستاها بسیار کارساز بود.
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به فعالیت های مختلف هلال احمر گفت: این جمعیت یک موسسه غیر دولتی عام المنفعه است و مردم آن را به نام امداد و نجات می شناسند و امداد بخش بزرگی از جمعیت هلال احمر است اما تمام آن نیست.
وی افزود: جمعیت هلال احمر شامل معاونت جوانان (افراد زیر 29 سال)، معاونت داوطلبان (افرادی با سن بالای 29 سال)، معاونت درمان و توانبخشی (دارای کلینیک تخصصی با خدمات فیزیوتراپی و دندانپزشکی تخصصی با تعرفه های پایین) می باشد.
رستمی عنوان کرد: بخش آموزش در جهت پیشگیری به کار می رود لذا جمعیت هلال احمر واحدی به عنوان خانواده آماده در مخاطرات (خادم) داشته که تیم های جمعیت هلال احمر به درب منازل رفته و آموزش هایی برای مقابله با حوادث و بلایا به شهروندان می دهند.
وی با بیان اینکه اگر مردم الفبای امداد و نجات را بدانند می توانند حوادث را مدیریت کرده و جان خود و اطرافیان را نجات دهند گفت: اگر به این آموزش ها بها داده شود در کاهش خسارات جانی کمک شایانی به جامعه خواهد کرد.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان که روز چهارشنبه چهارم اسفند در سالن ورزشی برق منطقه ای کرمان گشایش یافت تا هشتم اسفند ادامه دارد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.