مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به اینکه روزهای سختی را در صنعت گردشگری سپری و تجربه می کنیم گفت: صنعت گردشگری با توجه به اینکه یک صنعت مهم به شمار می رود بسیار هم شکننده است و با کوچکترین تهدید و بحرانی اتفاقات غیرقابل پیش بینی در این صنعت رقم خواهد خورد.

فریدون فعالی شامگاه شنبه در سمینار بزرگ "HSE ایمنی و بهداشت در صنعت هتلداری" که با حضور مدیران هتل های استان کرمان  برگزار شد ،گفت: آنچه که امروز باید به آن توجه شود بحث امنیت و ارایه خدماتی است که در بخش گردشگری ارایه داده می شود.

وی ادامه داد:  با حضور در نمایشگاه های داخل و خارج کشور به عنوان نماینده دولت و بخش خصوصی تمام تلاشمان این است که به هر شکل ممکن ایران را کشوری امن و مهمان نواز معرفی کنیم که در واقع هم همین طور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان کرمان با بیان اینکه کشور ایران دارای تمدن ۷ هزار ساله است  و مهمان نوازی سرلوحه کار مردمان این دیار است ، گفت: آنچه امروز در صنعت هتل داری و در دنیا مهم می باشد و رقم می خورد ارائه خدمات مطلوب است .

وی ارائه سرویس بیش از حد انتظار مهمان می تواند خود در جذب گردشگر بسیار موثر باشد و این مهم است چرا که ارائه  خدمات مطلوب امروزه در سطح دنیا حرف اول را می زند.

فعالی با بیان اینکه در خارج از ایران کشورها تورهای یک و دو و سه سال را پشت سر هم می فروشند گفت: عمل کردن به این شیوه را می توان صنعت گردشگری نامید و از آن به عنوان یک محور توسعه نام برد.

وی  استان کرمان را دارای ظرفیت های ویژه گردشگری دانست  و گفت: استان کرمان در حوزه گردشگری توان این را دارد که شرایط بهتری را در این صنعت برای خود رقم بزند.

فعالی در ادامه برگزاری و شرکت در نمایشگاه را در سطح ملی و بین المللی بسیار مهم دانست و گفت: استان کرمان باید وارد تبلیغات و بازاریابی حرفه ای در این صنعت شود و این همان چیزی بوده که استان کرمان تا به الان به آن کمتر توجه کرده است.

وی با بیان اینکه این انجمن باید با برنامه ریزی های مدون و مستمر به صورت مستقل عمل کند گفت: دولت تنها زیرساخت ها  و زمینه ها را فراهم می کند و در کنار بخش خصوصی است و به عنوان یک تسهیل کننده قلمداد می شود و گستردگی حضور باید از طرف خود جوامع باشد .

فعالی با اشاره به ۳۵۰ متر فضای اختصاص داده شده در نمایشگاه به استان کرمان گفت: در این فضا می توان ظرفیت های استان را معرفی کرد و هر آنکه در این نمایشگاه حضور پیدا می کند باید هدفمند و به عنوان نماینده استان شرکت کند.

وی تصریح کرد: حضور در نمایشگاه صرفا به پخش بروشور، کاتالوگ و یا توزیع عکس نیست بلکه مهم برگزاری جلساتی است که نتایج آن منتهی به بسته شدن قرارداد گردد .

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمان حضور دفاتر خدمات مسافرتی را در این نمایشگاه مهم اعلام کرد و گفت: این دفاتر می توانند رایزنی های خوبی را از جمله با بسته های تبلیغاتی و تخفیف با مشتریان انجام داده و آن ها را جذب کنند و در واقع فلسفه ی حضور در نمایشگاه همین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.