حجت الاسلام علی شیرازی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی(ع) افزود: سردار سلیمانی جانش را برای اعتلای دین و انقلاب اسلامی داد و این شهید بزرگوار جمیع کمالات  را یک جا در خود داشت .

وی بیان کرد: سردار سلیمانی ۴۰ سال با دشمنان، اسلام، دین، طاغوت، صدام، استکبار جهانی و غیره جنگید و نمونه مبارز جهاد فی سبیل الله بود.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: او ۴۰ سال چانش را به کف دست گرفت و در هر جبهه ای که نیاز بود حضور داشت و در هر میدانی که مبارزه با ظلم فراهم بود نام سردار سلیمانی مانند خورشید می درخشد.

وی با بیان اینکه دومین میدان برای حاج قاسم جهاد اکبر و مبارزه با نفس بود اظهار داشت: او بر روی نفس خود پا گذاشت و سربلند شد و مرد میدان جهاد اصغر و  اکبر بود.

حجت الاسلام شیرازی تاکید کرد: سردار سلیمانی با نفس، غیبت، شهوت قدرت و ثروت و ریاست مبارزه کرد و دنبال جاه و پست نبود و بر هوای نفس خود مسلط شده بود.

وی تصریح کرد: این شهید سرافراز تسلیم  دشمن آمریکا، زورگویان  نشد و تحریم‌ها بر اراده آهنین او خللی ایجاد نکرد و در میدان مبارزه چون شیر پیشرو، مقاوم و نترس بود و پیش از همه حرکت می کرد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: در جبهه جنگ با داعش در عراق و سوریه جایی می‌رفت که خیلی‌ها نرفته بودند و در نوک تیز حمله دشمن در مبارزه با داعش بود، ایشان مرد شجاعت و مالک اشتر امام راحل و امام خامنه‌ای بود.

وی بیان کرد: بر زندگی او نور و خدا حاکم بود و غیر از خدا ندید و  ایشان همواره در مسیر تعالی دین حرکت می‌کرد و همه وجود او یاد خدا بوده و دائم الذکر بود و مدام انس با قرآن و مناجات، شب زنده‌داری و نماز شب را داشت.

حجت الاسلام شیرازی ادامه داد: سردار سلیمانی در سفرهای ۱۰ یا ۱۵ روزه به عراق و سوریه حتی ۱۰ ساعت نمی خوابید و مرتبا در حال طراحی و برنامه ریزی بود. 

وی تاکید کرد:  کرمان برخود می‌بالد که سربازی تربیت کرد که حتی یک لحظه از تماس و احوال پرسی خانواده‌های شهدا غافل نشد و وقتی نام امام حسین(ع) و حضرت فاطمه(س) برده می‌شد مثل باران اشک می‌ریخت و یک آرزو در دل او بود و ۴۰ سال این آرزو داشت و آن آرزو، آرزوی شهادت بود.  

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: بارها خطر از بیخ گوش او رد شد و خم به ابرو نیاورد و مقام معظم رهبری به او عشق می‌ورزیدند و او عاشق ولایت بود.

وی ادامه داد:  سردار سلیمانی با شهدا زندگی می‌کرد خصوصا شهید یوسف‌الهی که مرید این شهید بود اما سردار بزرگوار جهان اسلام بدان که یک دنیا به تو بالید و بعد از شهادتت یک ایران پای جنازه تو سوخت و اشک ریخت.

حجت الاسلام شیرازی تاکید کرد: اما تو همچنان خاضعانه خواستی که در کنار شهید یوسف‌الهی و کنار شهدای لشکر ثارالله دفنت کنند و سنگ قبرت بالاتر از سایر شهدا نباشد و روی آن تنها کلمه سرباز سلیمانی را بنویسند.

وی اظهار داشت: یقین دارم اگر روز سه شنبه سردار سلیمانی بود، می‌خروشید که برای او مردم جان بدهند و امروز یک هفته از شهادت او می گذرد، اما ملت ایران و کرمان می سوزند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: کرمان چهارمین شهر و حرم  اهل بیت کشور است و مردم از اطراف ایران و دنیا برای زیارت او می آیند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.