سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی روز چهارشنبه در حاشیه تقدیر از فعالان بخش حمل و نقل و انتقال زائران اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته ۵.۶ میلیون مسافر از مبدا استان کرمان به داخل و خارج این استان جابه‌جا شدند که از نظر تعداد در رتبه ششم کشور قرار داریم.

وی با بیان اینکه استفاده از ناوگان عمومی حمل مسافر در سال‌های گذشته با توجه به گسترش راهها و خودروهای شخصی کاهش یافته اظهار داشت: تعداد سفرهای ما ۳۶۱ هزار سفر نسبت به سال قبل پنج درصد رشد داشته است که نشان می دهد این سفرها قانونمند شده است.

حاج سیدعلیخانی افزود: در استان کرمان هفت پایانه حمل و نقل مسافر (پنج مورد با مالکیت شهرداری و مابقی بخش خصوصی) در حال فعالیت هستند که ۸۵ شرکت، موسسه و شعبه ۶۵۰ اتوبوس با عمر متوسط ۱۲ سال، ۷۴۹ مینی بوس با عمر متوسط ۱۷ سال در زمینه حمل و نقل مسافر استان کرمان فعالیت می کنند که در این آمار رتبه پنجم کشور قرار داریم.

وی بیان داشت: استان کرمان با ۲ هزار و ۹۸ دستگاه خودرو سواری کرایه فعال، پس از مازندران رتبه دوم را در تعداد دارد و پنج هزار و ۳۰۰ راننده در بخش حمل و نقل مسافر استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: استان کرمان جزو استان بزرگ کشور در حمل و نقل عمومی قرار دارد که در تعداد مسافر ۳.۸ درصد مسافران کشور را طی سال گذشته جابه جا کرده و رتبه هفتم کشور را دارد لذا اهمیت بسیاری دارد.

وی اضافه کرد:  ۲۶ آذرماه تا یکم دی به عنوان هفته راهداری، حمل و نقل و رانندگان نام گذاری شده لذا از همکاران بخش حمل و نقل استان دعوت کردیم و به واسطه خدماتی که در یکسال گذشته به مردم ارائه کردند و اقدامات خوبی در اربعین داشتند و از فعالان این حوزه تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.