به گزارش ایرنا، محمدرضا مرتضوی روز پنجشنبه در همایش صنعت و معدن استان کرمان در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی استان کرمان افزود: اتفاق خوبی که رقم خورده جداشدن بخش کالای اساسی از وزارت جهاد کشاورزی و قرار گرفتن در وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در این بخش مشکلاتی داشتیم ، معنی ندارد که در شکر و برنج که کالای اساسی مردم است بحران ایجاد و قیمت آنها را افزایش دهید آیا باید گوشت را با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی بخرید و با قیمت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان‌ به کارگر بفروشید؟

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی باید خادم و خدمتگزار کارگران باشد تصریح کرد: این سازمان حق ندارد دفترچه بیمه کارگران را به دلیل عقب افتادگی در پرداخت بدهی تمدید نکند چون قانون این را می گوید.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه  حراست از آب و خاک و میهن اسلامی تلاش و مجاهدت فی سبیل الله می خواهد اظهار داشت : از تحریم ها و آمریکا نمی ترسیم ولی از کسانی که با میخ در این دریای طوفانی که حرکت می کنیم سعی در وارد کردن خدشه دارند می ترسیم که باید جلوی آنها را بگیریم.

مرتضوی گفت: به واحدهای تولیدی امیدوارتر نگاه می کنیم و در راستای تعطیل نشدن آنها کمر همت بسته و با دادستان و قوه قضاییه در این راستا رایزنی ها انجام می شود لذا به مسایل صنفی و کارگری کشور هوشمندانه و علمی اهمیت داده خواهد شد.

وی افزود:می توانیم  بغض و کینه ای که دشمنان ما نسبت به ما دارند را فرصت بدانیم؛ دشمن فکر می کند تحریم ها به منظور تسلیم کردن کشور است اما کشور به لطف ملت همیشه در صحنه تسلیم نشده بلکه مسیر درستی برای حمایت طی می کند.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: شرکت ها باید شرایط را طوری فراهم کنند که تولید کنندگان کوچک و متوسط  بتوانند مانند خارجی ها از پولشان به خوبی بهره برداری کنند همانطوری که خودروسازی ما ۶ ماه‌ پول قطعه سازی را می دهند و ۶ ماه صبر می کنند و سپس قطعه خود را تحویل می گیرند.

وی افزود: در مورد اخذ مالیات بر ارزش افزوده می دانیم که این مالیات بر ارزش افزوده در صندوق های الکترونیکی و  توسط مصرف کنندگان کالا پرداخت می شود.

مرتضوی تصریح کرد: در شرایطی که ما همه در رابطه با بهبود وضعیت تولید صحبت می کنیم دیگر معنی ندارد که کالای تولید کننده در گمرکات‌ بخوابد و ترخیص نشود، در گمرکات باید شرایطی فراهم شود که ما به راحتی تجهیزات و کالایمان را بتوانیم ترخیص کنیم؛ برخی تجهیزات و کالاها ماه ها در گمرک می ماند لذا وصول دستمزد در مقابل ترخیص کالا از گمرک کمک به دشمن این آب و خاک است. 

وی گفت: شهرداری ها، بخشداری ها و استانداری نباید در مورد مجوزها و پروانه ها سخت گیری کنند این شایسته و زیبنده کشور نیست وقتی صحبت از اقتصاد مقاومتی و رونق تولید می کنند موانعی در راه تولید ایجاد شود.

7420/7433/ 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.