به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در نشست مشترک رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان وزیر و دیگر متولیان امر با هدف بررسی آخرین وضعیت اقدامات مرتبط با حوزه شرکت زغالسنگ با توجه به مشکلات و مسائلی که طی ماه های اخیر برای این مجموعه پیش آمده برگزار شد.
محمدرضا پورابراهیمی هدف برگزاری این نشست را در خصوص وصول مطالبات شرکت زغالسنگ از ذوب آهن و تغییر در قیمت فروش زغالسنگ عنوان کرد و گفت: در این نشست پس از گزارش هایی که از طرف شرکت زغالسنگ و فولاد ارائه شد، توضیحات مربوطه به لزوم افزایش قیمت فروش این مواد معدنی مطرح شد.
وی ادامه داد: وضعیت بهای تمام شده تولید زغال افزایش پیدا کرده و این وضعیت با قیمت های پایین قبلی قابل استمرار نیست، چون قیمت های جهانی و از طرفی قیمت های فروش محصولات ذوب آهن هم افزایش پیدا کرده و قطعاً مواد مربوط به این بخش هم باید با افزایش رو به رو باشد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات این نشست افزود: بر این اساس از اول آذر ماه قیمت فروش محصولات زغالسنگ 26.5 درصد افزایش می‌یابد که موجب وضعیت مطلوب فروش و سودآوری شرکت زغالسنگ می شود.
پورابراهیمی به بدهی نزدیک به 15 میلیارد تومانی زغالسنگ کرمان به شرکت های اقماری خود و مشکلات عدیده ا آنها در تحویل زغال به شرکت زغالسنگ اشاره و تصریح کرد: به منظور تسریع در پرداخت بدهی های شرکت های اقماری وابسته به زغالسنگ توافق شد که شرکت فولاد طی یک هفته آینده 10 میلیارد تومان به شرکت زغالسنگ پرداخت کند که نسبت به تسویه حقوق کارگران شرکت های پیمانکاری آنها اقدام شود.
وی گفت: از محل منابع اشتغالزایی در کشور با هماهنگی معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تضمین صندوق فولاد، معادل 100 میلیارد تومان منابع بانکی به شرکت زغالسنگ کرمان اختصاص پیدا کرد که با تخصیص این منابع شاهد سرمایه گذاری در پروژه های جدید، ایجاد اشتغال و همچنین سودآوری بیشتر برای وضعیت مناسب تر و رسیدگی به کارگران مدنظر قرار گیرد.
استان کرمان یکی از قطب های مهم معادن زغالسنگ در کشور بشمار می رود.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.