به گزارش ایرنا محمدرضا علیزاده شامگاه جمعه در چهارمین سالگرد ثبت آیین جوش زنی مراسم اباعبدالله الحسین(ع) در دهستان هرمزدآباد رفسنجان افزود: امروز اگر با تمام همت در مقابل دشمنان ایستاده ایم و از ارزشها و آرمانهای اسلام دفاع می کنیم برگرفته از فرهنگ عاشورا و تمسک به ولایت و رهبری است.
وی تصریح کرد: امام حسین (ع) هیچگاه اهل سازش با دشمن نبود و با تقدیم خون پاک خود از اسلام ناب دفاع و حراست کرد.
علیزاده بیان کرد: در این ایام که مختص به عزاداری برای سردار و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) است باید انسان به کمال برسد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان چندین سال است که هجمه های فکری و عقیدتی خود علیه اسلام را تشدید کرده اند، گفت: امروز دشمن از هیات های مذهبی و عزاداری های مسلمانان واهمه دارد.
وی با اشاره به اینکه تمام دنیا مدیون امام حسین (ع)است گفت: آن امام در سال 61 هجری قمری شهید شد و بعد از 1400 سال این خون باعث جوشش و خروش و بیداری و آگاهی بسیاری مردم در دنیا است .
ابراهیم رضوی ‌مقدم دبیر آیین جوش‌زنی هرمزدآباد هم در این آیین گفت: چهارسال پیش آیین جوش‌ زنی هرمزدآباد به ثبت ملی رسید.
وی افزود: مسجد تاریخی این روستا که متعلق به اواخر قاجاریه است ظرفیت ثبت ملی ‌شدن را داشت با پیگیریهای لازم مسجد هم که در آن آیین سنتی جوش زنی اجرا می شد به ثبت ملی رسید.
رضوی ‌مقدم خاطرنشان کرد: رونمایی از سند ثبت ملی مسجد تاریخی به زودی انجام خواهد شد.
وی افزود: سال گذشته همچنین 40 نفر از بزرگان این روستا به برج میلاد تهران دعوت شدند و همزمان با اربعین حسینی مستندی از آیین جوش‌زنی تهیه شد و نزدیک به 30 هزار نفر بازدید از فیلم آیین جوش ‌زنی هرمزدآباد رفسنجان در شبکه اجتماعی داشتیم.
آیین جوش ‌زنی هرمزدآباد رفسنجان از 150 سال پیش در مسجد تاریخی این روستا که مسجد صاحب‌الزمان(عج) نام دارد و متعلق به اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی استاجرا می شود.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.