محمدرضا مُدروانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم سختکوش برخی مناطق جنوب استان کرمان همواره با محرومیت های متعددی دست و پنجه نرم می کنند و یکی از این کمبودها بحث ختنه کودکان بود که گاها تا سنین بالای هفت سال قادر به انجام آن نبودند.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی انجام عمل ختنه در مطب های خصوصی از 500 تا یک میلیون تومان هزینه در بر دارد، تصریح کرد: برای راحتی خانواده ها در طول مسیر مناطق زهکلوت و نهضت آباد در رودبار جنوب خودروهایی رایگان برای جابجایی کودکان و همراهشان در نظر گرفتیم.
مدروانی بیان کرد: تعداد 200 نفر از این کودکان زیر پنج سال، 200 نفر بین پنج تا هفت سال و 100 نفر هم بالای هفت سال بودند که عمل آنها در شرایط کاملا بهداشتی و توسط پزشکان با تجربه انجام شد.
وی ادامه داد: تمامی داروهای قبل و بعد از عمل به طور رایگان در اختیار خانواده های کودکان قرار داده شده است.
مدروانی همچنین با بیان اینکه مرکز خیریه رضوان به عنوان پایلوت منطقه جنوب فعالیت می کند ،گفت: این مرکز در استان کرمان مستقر بوده و عمده فعالیت های آن در حوزه جنوب و شرق استان برنامه ریزی شده است.
مدیر خیریه رضوان اظهار داشت: مرکز یاد شده در بحث درمان بیمارانی که قادر به تامین هزینه های خود نیستند هم ورود کرده به گونه ای که شرح حال بیمار توسط نماینده خیریه در هر منطقه به مرکز اعلام و برای درمان آن برنامه ریزی می شود.
وی اضافه کرد: تمام امور درمانی بیمارانی که برای درمان به مرکز استان می آیند توسط خیریه به صورت کاملا رایگان انجام می شود و یک نفر همراه بیمار نیز به صورت رایگان در همراه سرای خیریه رضوان اسکان داده می شود.
مدروانی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در مناطق جنوبی استان مشاهده کردیم بحث کلاس های درسی است که در کپرها برگزار می شود و در این حوزه هم تاکنون تعداد 10 کپر به کلاس درس تبدیل شده است.
وی ادامه داد: در سه کیلومتر بالاتر از منطقه رمشک ، جایی که حتی خودروهای هلال احمر هم نمی توانند به آنجا بروند ساخت 2 کلاس درس را در دستور کار داریم.
مدروانی همچنین به ورود مرکز خیریه رضوان به مباحث مربوط به کارآفرینی و اشتغال اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت بهترین استادان کشوری، کلاس های کاربردی ویژه کارآفرینی را به صورت رایگان در هر منطقه ای که اعلام آمادگی کند برگزار می کنیم.
مرکز خیریه رضوان به عنوان پایلوت شهرستانهای جنوبی در این مناطق، فعال و اقدامات قابل توجهی انجام داده است.
از ختنه به عنوان یک جراحی علمی یاد می شود که در بسیاری از کشورها با وجود آنکه از نظر مذهبی نیاز به این کار نمی بینند اما این کار را انجام می دهند چرا که کودکانی که ختنه می شوند احتمال عفونت ادراری در آنها نسبت به کودکانی که ختنه نمی شوند 15 برابر کمتر است.
7429/7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.