دکتر تورج شیرزادیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه آنژیوگرافی بای پلین با پیگیری هایی که در 2 سال اخیر در راستای توسعه تجهیزات پزشکی استان در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت، خریداری و برای نصب و بهره برداری تحویل بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه داده شده است.
او گفت: این آنژیوگرافی که پیشرفته ترین دستگاه در کشور است با اعتباری بیش از 65 میلیارد ریال در راستای ارتقاء خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران خریداری شده است.
وی اظهار داشت: دستگاه آنژیوگرافی بای پلین در زمینه کارهای تخصصی مداخله‌ای عروق محیطی و قلبی به کار برده می‌شود و از جمله بارزترین ویژگی های آن می توان به سرعت، دقت و کیفیت بالای این دستگاه اشاره کرد.
مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: جدا از ظرفیت و کیفیت بالای این دستگاه که دقت تشخیص و درمان را ارتقاء خواهد داد، کاهش دوز اشعه دریافتی پزشک‌ و بیمار از جمله دیگر مزیت‌های این دستگاه است.
شیرزادیان افزود: پس از تهران و مشهد، کرمانشاه سومین استان کشور است که آنژیوگرافی بای پلین را خریداری کرده و از امکانات به روز و پیشرفته این دستگاه در تشخیص و درمان سکته و نارسایی های عروق محیطی ، مغزی و قلبی بهره می برد.
او تصریح کرد: با خریداری و راه اندازی این سه دستگاه جدید، مدرن و منحصر به فرد پزشکی که شامل 'ام آر آی' سه تسلا، آنژیوگرافی بای پلین و دستگاه سی تی آنژیو 256 اسلایس است؛ به زودی شاهد آغاز به کار اولین مرکز تشخیص و درمان سکته غرب کشور در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه خواهیم بود.
وی ادامه داد: پس از تهران و چند مرکز معدود دیگر، کرمانشاه از اولین استان های کشور خواهد بود که دارای مرکز تشخیص و درمان سکته حاد است و در این مرکز که دارای به روزترین امکانات و تجهیزات پزشکی ، اتاق عمل و مراقبت های ویژه است بر روی مباحث تشخیصی گرفتگی عروق و سایر مسائل مرتبط با سکته به صورت تخصصی کار می‌شود.
بیمارستان 800 تختخوابی امام رضا (ع) کرمانشاه سال 84 در 11 طبقه آغاز به کار کرده و یکی از مراکز تخصصی و فوق تخصصی مجهز منطقه غرب کشور است.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 13 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.