پریسا محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمادگی داریم با اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تفاهم نامه ای در راستای استقرار کتابخانه های کوچک در برخی از صنوف که علاقه مند باشند، راه اندازی نمائیم.
او به اهدای کتاب به یک نانوایی در شهر کرمانشاه در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ایجاد کتابخانه ای در این واحد صنفی را به مدیر این مجموعه دادم که استقبال کرد و 80 جلد کتاب در عناوین مختلف اهدا کردیم که با استقبال مردم روبرو شده است.
وی با بیان اینکه برخی از صنوف مشتریانی دارند که ممکن است دقایقی را برای انجام امور خود در آن واحد به سر ببرند، گفت: در دسترس بودن کتاب می تواند به آنها برای مطالعه یک کتاب کمک کند.
او با اشاره به اینکه باید کتاب را در دسترس مردم قرار دهیم اظهار کرد: شاید برخی از مردم به دلایل مختلف تمایلی به حضور در کتابخانه ها نداشته باشند و دستگاه های فرهنگی باید کتاب را در دسترس آنها قرار دهند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه گفت: واحدهای صنفی مانند نانوایی ها، آرایشگاه ها، مشاوران املاک و خودرو، سوپر مارکت ها و سایر صنوف دیگر مکان های خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه است.
محمدی از واحدهای صنفی که آمادگی استقرار یک کتابخانه در واحد خود را دارند خواست به معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کنند و کتاب را به صورت رایگان تحویل بگیرند.
وی اظهار کرد که کتاب های موجود در این واحدها را می توانند به صورت امانت هم در اختیار علاقه مندان قرار دهند تا از آن بهره برداری کنند.
وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از محل سهمیه تجهیز کتابخانه های عمومی استان به واحدهای صنفی کتاب اهدا می کند.
او معرفی مشاهیر و بزرگان استان کرمانشاه و همچنین رویدادهای مهمی که در این استان اتفاق افتاده در قالب کتاب را از دیگر اهداف معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دانست و گفت: متاسفانه اسامی شخصیت های برجسته و اتفاقات مهم استان در اذهان مردم کمرنگ شده که از طریق کتاب های مرتبط می توان آنها را بهتر و بیشتر به مردم معرفی کرد.
وی اضافه کرد که کتاب نویسندگان کرمانشاهی و یا کتاب هایی که در مورد استان کرمانشاه نوشته شده در ردیف کتاب های اهدایی به واحدهای صنفی علاقه مند قرار دارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا، حدود 6 هزار واحد صنفی دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.