دکتر علیرضا ابراهیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا، افزود: با وجود اینکه مردم زلزله شدیدی را تجربه کرده اند اما با عواقب آن کنار آمده و آرامش خود را حفظ کرده اند.
وی با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه 30 نفر از آسیب دیدگان زلزله به بخش اعصاب و روان بیمارستان مراجعه می کنند ادامه داد: دلیل مراجعه اغلب مراجعه کنندگان، استرس ناشی از وقوع زلزله است.
وی تاکید کرد: با این وجود، نیاز است که شهروندان به روانپزشک مراجعه کرده تا از سلامت روانی خود اطمینان کامل حاصل کنند.
دکتر ابراهیمی یادآور شد: ممکن است تا یک ماه پس از وقوع زلزله، مردم دچار بی خوابی، کابوس شبانه و پرخاشگری شوند؛ بنابراین مراجعه به روانپزشک ضروری است.
وی، کودکان را آسیب پذیرترین اقشار در زمان وقوع زلزله از لحاظ روانی دانست و گفت: بهتر است برای حفاظت کودکان از افسردگی و آسیب های روانی ناشی از زلزله، مورد معاینه قرار گیرند.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
دراین حادثه 436 نفر جان خود را از دست داده و 10هزار 179 نفر مصدوم شدند.
8066/7355 خبرنگار:وریا کرمی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.