به گزارش خبرنگار ایرنا، فرامرز اکبری روز شنبه در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب و بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه رسالت قصرشیرین با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه الحرام محرم و عزدارای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، افزود: امسال به برکت ماه محرم، مردم شهرستان مرزی قصرشیرین افتخار میزبانی زائران امام حسین را در ایام اربعین خواهند داشت.
وی اظهار کرد: اقدام های مطلوبی در این شهرستان برای تردد زائران اربعین در این شهرستان صورت گرفته است و در این راستا پنج توقفگاه خودرو در پنج نقطه با ظرفیت 80 هزار دستگاه خودرو در قصرشیرین حال آماده سازی است.
وی بیان کرد: تدابیر لازم نیز برای اسکان، تغذیه زائران و همچنین تجهیز امکانات اماکن خدماتی و رفاهی با کمک دستگاه های مختلف عضو ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز پیش بینی شده است.
فرماندار قصرشیرین همچنین با تبریک آغاز بهار علم و دانش به دانش آموزان و فرهنگیان و معلمان گفت: دانش آموزان امسال در بحث خدمات رسانی به زائران اربعین سهیم خواهند شد و از مجموعه فضاهای مدارس و آموزشی شهرستان به منظور اسکان زائران اربعین در کنار سایر مکان های اقامتی استفاده می شود.
اکبری در ادامه دانش آموزان را به ارائه پیشنهادها و مساعدت فکری به مسئولان برای خدمات رسانی شایسته شهرستان قصرشیرین برای میزبانی زائران اربعین دعوت کرد.
وی از اهدای جوایزی نفیس به سه تن از دانش آموزانی که بهترین نظرهای خود را در این زمینه ارائه کنند خبرداد.
وی با بزرگداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس، افزود: روز اول مهر یاد آور مهر 59 و آغاز جنگی نابرابر از سوی رژیم بعثی با حمایت و پیشیتبانی دنیای استکبار علیه کشورمان است.
این مقام مسئول اضافه کرد: عزت، سربلندی، امنیت و پیشرفت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف، مرهون رشادت های رزمندگان اسلام است.
اکبری در ادامه دانش آموزان را به تعقل و ادامه دادن راه شهدای هشت سال دفاع مقدس برای علم آموزی و پیشرفت کشور دعوت کرد.
وی گفت: امروز در شرایطی زندگی می کنیم که استکبار هجمه های بسیاری را علیه کشورمان به کار گرفته تا نیروی انسانی و آینده سازان این مملکت را به انحراف بکشاند و نیاز است در راستای انس با دین ، کسب علم آموزی ، الفت و دوستی با اهل بیت (ع) در برابر این توطئه دشمنان مقابله و ایستادگی کنیم.
مدیر آموزش و پرورش قصرشیرین نیز درسخنانی افزود: در سال تحصیلی جدید سه هزار و 600 تن از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در 45 باب مدرسه شهری و روستایی و 6 مدرسه عشایری مشغول تحصیل و کسب و علم و معرفتند.
منوچهرحسینی گفت: با تلاش معلمان و فرهنگیان، دانش آموزان قصرشیرینی موفق به کسب رتبه نخست استانی در امتحانات نهایی رشته تجربی و رشته چهارم استان در سایر رشته های نظری شدند که البته میانگین نمرات رشته تجربی این شهرستان بالاتر از میانگین نمرات کشوری در سال گذشته بود.
در پایان با نواخته شدن زنگ انقلاب از سوی امام جمعه قصرشیرین، دانش آموزان راهی کلاس های درس شدند.
پیش بینی شده است که علاوه بر تردد 400 هزار تن از زائران استان های آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه ، 30 هزار تن از زائران اتباع خارجی نیز از مرز رسمی خسروی برای ایام اربعین به عراق عزیمت کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زایران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت کنند.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.