به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اشرف تیموری عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: با کمک پلیس مواد مخدر تیمی ویژه برای شناسایی توزیع کنندگان مواد مخدر از ابتدای بهمن ماه کار خود را به منظور شناسایی تهیه و توزیع کنندگان مواد آغاز کرد.
وی افزود: در این راستا مسئولان مبارزه با مواد مخدر کلانتری ها، محله های آلوده را شناسایی و از فعالیت های توزیع کنندگان مواد مخدر مستندسازی کردند.
بازپرس ویژه مواد مخدر دادسرای کرمانشاه گفت: براساس قانون مکان هایی که به محلی برای توزیع و نگهداری مواد مخدر تبدیل شده اند پلمب و به نفع دولت ضبط خواهند شد.
به گفته وی، این طرح ها تاکنون فقط در مرکز استان اجرا شده و به زودی در دیگر شهرستان ها نیز اجرایی خواهد شد.

** ورود کلان مواد مخدر به کرمانشاه
تیموری در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه مواد مخدر به بحرانی در سطح استان تبدیل شده است، اظهار داشت: مواد مخدر در سطح کلان به استان کرمانشاه وارد می شود.
وی با اشاره به مشکلاتی که اعتیاد برای خانواده ها ایجاد می کند، افزود: در بحث اعتیاد ماهانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ خانواده به دستگاه قضایی مراجعه می کنند.
بازپرس ویژه مواد مخدر دادسرای کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکلات محله آقاجان کرمانشاه پرداخت و گفت: ۲ هزار معتاد در این محله زندگی می کنند که در حوزه کلانتری ۱۶ سعدی بحرانی عمیق ایجاد کرده اند.
تیموری با تاکید بر برخورد با کمپ های غیرمجاز ترک ‌اعتیاد یادآور شد: حدود ۵۰ مورد کمپ غیرمجاز ترک اعتیاد در استان فعالیت دارند که برای خود تبلیغات می کنند.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه نیز اعلام کرد که به تازگی بزرگترین کارگاه ساخت مواد مخدر کشور در استان کشف و منهدم شده است.
سرهنگ‌ حسین برابری افزود: این کارگاه در روستای 'چهر' از توابع شهرستان ‌‌هرسین کشف و منهدم شده است.
وی با بیان اینکه در این رابطه اعضای یک باند پنجره نفره نیز شناسایی و دستگیر شده اند، گفت: این افراد به شکل ماهرانه ای اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر هروئین می کردند.
به گفته رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر این باند یک نفر را از شهرهای شمال غربی کشور استخدام کرده و به کرمانشاه آورده بودند تا مواد مخدر را برای آنها تهیه کند.
براری با بیان اینکه باند دستگیر شده در کار خود بسیار حرفه ای بودند، گفت: سرکرده این باند برای اینکه فرمول های تهیه هروئین افشا نشود آن ها را با خط میخی نوشته بود و براساس آن اقدام‌ به تهیه هروئین می‌کرد.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.