به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون یاوری روز سه شنبه در نشست با سازمان‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات اداره کل محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه از نخستین استان هایی بود که کار بی خطرسازی پسماندهای پزشکی و همچنین مدیریت پسماندهای خانگی را در سطح کشور آغاز کرد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون کار بازیافت پسماندها در هشت نقطه استان در حال اجراست که در برنامه داریم تا این مناطق گسترش یافته و به 14 منطقه برسد.
یاوری در ادامه به تخصیص اعتباراتی برای بازیافت پسماندها در شهرستان اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب اشاره و اظهار کرد: برای هر کدام از آن ها بیش از 10 میلیارد ریال اختصاص یافت.
معاون اداره کل محیط زیست کرمانشاه یادآوری کرد: سایت بازیافت شهرستان اسلام‌آباد غرب، شهرهای دالاهو، حمیل، سرمست و گهواره و سایت بازیافت سرپل ‌ذهاب، ریجاب و قصرشیرین را نیز پوشش می دهند.
وی خاطرنشان کرد: برای سایر سایت های بازیافت استان نیز قرار است امسال اعتباراتی منظور و به صورت جدی تر کار بازیافت پسماند صورت گیرد.
یاوری در ادامه از طولانی شدن جانمایی مکانی برای دفن پسماندهای ویژه نیز سخن گفت و افزود: متاسفانه در این خصوص جزو معدود استان هایی هستیم که هنوز مکان جانمایی شده مشخص نشده است.
وی در پایان اظهار کرد: قرار شده 10 نقطه تحت نظارت سازمان محیط زیست به دانشگاه علوم پزشکی استان پیشنهاد شود که در نهایت یک یا چند نقطه آن براساس مطابقت با استانداردها به عنوان مکان جانمایی شده برای دفع پسماندهای ویژه تائید شود.

** پرونده تخریب 11 کیلومتر از جنگل ‌های عثمانوند به مراجع قضایی ارجاع شده است
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه نیز در این نشست از انتقال پرونده مربوط به تخریب 11 کیلومتر از جنگل های عثمانوند به مراجع قضایی برای صدور حکم لازم برای برخورد با افراد متخلف خبر داد.
کاظم علیزاده با اشاره به اینکه تخریب جنگل‌های عثمانوند به دلیل عبور خط انتقال گاز، انجام شده اظهار کرد: عرض تخریب در برخی مناطق به 60 تا 70 متر نیز می‌ رسد.
وی یادآوری کرد: چندین مورد بازدید هم از روند انتقال این خط لوله گاز انجام دادیم که آخرین مورد آن در فروردین بود و مشاهده شد تخریب جدیدی صورت نگرفته و آنچه انجام شده مربوط به گذشته بوده است.
علیزاده در پایان گفت: طول خط انتقال لوله گاز به 240 کیلومتر می رسد که از داخل استان عبور می‌ کند و همکاران ما در حال بررسی اثرات عبور این پروژه از سایر مناطق استان، هستند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.