خسرو شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه کشاورزان استان تا پایان فروردین ماه امسال فرصت دارند نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند، اظهار داشت: توصیه داریم کشاورزان مانند محصولات زراعت‌های پاییزه خود زراعت‌های بهاره را نیز بیمه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به بارش‌های مداوم اخیر در استان کرمانشاه توصیه کرد که کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند، گفت: تمامی خسارت وارده به محصولات کشاورزان در سال 94 به حساب آنها واریز شده است.

شهبازی با بیان اینکه از مجموع خسارت‌های که در سال 95 به محصولات کشاورزان وارد شده بین 3 تا 3/5 میلیارد تومان بوده است، افزود: تاکنون 20  درصد از این خسارات به حساب شخصی کشاورزان واریز شده و مابقی بعد از اخذ اعتبار از سوی دولت قابل پرداخت است.

وی با بیان اینکه به دلیل همین بارش‌های پراکنده پاییز سطوح سبز قابل مشاهده‌ای در اراضی دیم استان نداریم، بیان کرد: امید داریم با این بارش‌های اخیر مزارع ما بتوانند به آن رشد مطلوب مانند سال‌های​ قبل برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر در برخی مناطق استان شاهد آبگرفتگی در برخی مزارع بودیم، عنوان کرد: این مزارع مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و خوشبختانه تاکنون خسارت‌های قابل توجه و شدیدی نداشتیم.

وی اظهار کرد: با این وجود در برخی از مزارع مناطق گرمسیر استان کوتاهی در رشد و تاخیر در سبز شدن گیاه باعث شده تا مقداری از مزارع ما دچار کوتاهی در رشد و جاماندن از مراحل زراعی باشند.

شهبازی با بیان اینکه امید داریم تا پایان سال زراعی این مشکل برطرف شود، گفت: در غیر این صورت برابر قراردادهایی که با کشاورزان داریم آماده خدمت رسانی به این افراد هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611145
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.