به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد خبری مهم کرمانشاه در هفته گذشته که می توان به آن اشاره کرد اظهارنظر مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی در خصوص راه اندازی پرواز کرمانشاه به شارجه امارات است.
مجتبی بیاتی در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: با توجه به پیگیری های انجام شده از 29 اسفند ماه شاهد برقراری پرواز فوق العاده نوروزی در مسیر شارجه توسط شرکت هواپیمایی ' ایرعربیا ' در فرودگاه کرمانشاه خواهیم بود و آمادگی را نیز داریم با توجه به تقاضای مردم و مسافران استان کرمانشاه و نیز استان های همجوار پروازهای فوق العاده نوروزی در سایر مسیرهای داخلی و خارجی برقرار کنیم.
وی در ادامه و با بیان اینکه در 10 ماه سپری شده از سال جاری چهار هزار و 573 پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه کرمانشاه انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 35 درصدی پروازها در فرودگاه کرمانشاه بوده ایم، خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین 478 هزار و 70 مسافر داخلی و خارجی در فرودگاه کرمانشاه جابجا شده اند که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 35 درصدی اعزام و پذیرش مسافر بوده ایم.

** فرمانده مرزبانی کشور: مرزبانان حامی کوله بران و مرزنشینان هستند
فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه مرزبانان همیشه بیدار جمهوری اسلامی ایران حامی کوله بران و مرزنشینان هستند، گفت: کوله بران جزئی از توان رزمی و مرزنشینان نیز بازوی مرزبانان در حراست از مرزهای کشورمان محسوب می شوند.
سردار سرتیپ قاسم رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا که در محل هنگ مرزی قصرشیرین انجام شد، افزود: برای مقابله با قاچاق کالا و همچنین حمایت از مرزنشینان و ارتقای سطح معیشت آن ها در سطح ملی تدابیری اتخاذ شده و در برخی از مرزها، مکان هایی برای فعالیت کوله بری و همچنین ورود کالا به شکل هدفمند و قانونی ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: برخی از قانون شکنان و سودجویان که به دنبال منافع مافیایی خود هستند با ورود و خروج کالاهای غیرمجاز از فهرست مجاز کوله بری و یا از دیگر مبادی غیرمجاز اقدام به قاچاق می کنند که مرزبانان با این افراد مدارا نخواهند کرد و با آنها برخورد می شود.

** تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه رازی کرمانشاه و وزارت دفاع منعقد شد
تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه رازی کرمانشاه و وزارت دفاع در قالب هشت ماده و به مدت یک سال در نشستی با حضور معاون وزیر دفاع و رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و رییس دانشگاه رازی کرمانشاه منعقد شد.
این تفاهم نامه در سرسرای اجتماعات دانشگاه رازی کرمانشاه منعقد شد و به امضای دکتر اعلمی‌آل‌آقا رییس دانشگاه رازی و دکتر سردار مدیری معاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح رسید.
انجام عکسبرداری های هوایی، تولید نقشه های توپوگرافی، دریافت و پردازش و تصحیح هندسی تصاویر ماهواره ای، تهیه مدل های رقومی ارتفاعی، تهیه و تامین سامانه های اطلاعاتی مکانی، مشارکت در برگزاری همایش های تخصصی، انجام پروژه های مطالعاتی، امکان سنجی و پژوهشی و ... از اصلی ترین محورهای این تفاهم نامه همکاری مشترک است.

** نمایشگاه فروش بهاره در کرمانشاه گشایش یافت
نمایشگاه فروش بهاره کرمانشاه از روز 10 اسفند در محل دائمی نمایشگاه های استان واقع در بوستان شاهد گشایش یافت و تا روز 15 همین ماه ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه امروز و فردا نیز از ساعت 10 صبح تا 19 عصر پذیرای بازدید علاقه مندان می باشد.
در نمایشگاه فروش بهاره محصولات غذایی، آجیل و خشکبار، پوشاک، کیف و کفش و مواد شوینده با قیمت مصوب اتحادیه اصناف کرمانشاه و در 160 غرفه عرضه می شود.

** نشریح آخرین وضعیت پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان از زبان دادستان
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در باره پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاه گفت: رقم قابل توجهی از سرمایه های متهم این پرونده وجود ندارد که به مردم پرداخت شود و سرمایه گذاران مالباخته باید خود را برای ضرر آماده کنند.
محمدحسین صادقی در ادامه میزان سرمایه و حیف و میل های مکتب فرش و گلیم کرمانشاه را تشریح و عنوان کرد: رییس این شرکت 2 هزار و 470 میلیارد ریال از مردم پول گرفته و تنها 790 میلیارد ریال سود به آنان پرداخته و مابقی را حیف و میل کرده است.
وی گفت: از جمله هزینه 50 میلیارد ریال برای خریدن هشت هزار متر زمین در حاشیه شهر کرمانشاه که اکنون شاید پنج میلیارد ریال هم ارزش نداشته باشد؛ متهم همچنین 40 میلیارد ریال به یک تبعه ترکیه برای بازاریابی داده که البته او هیچ اقدامی هم نکرده است.
به گفته صادقی، متهم این مقدار سرمایه را در قالب 'حدود 24 هزار قرارداد' جذب کرده که برخی از سرمایه گذاران بیش از یک قرارداد سرمایه گذاری داشته اند.
دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تاکنون 11 هزار و 363 مالباخته در مراجع انتظامی از متهم شکایت کرده اند.
به گفته صادقی، بیشترین مالباخته ها کسانی هستند که کمتر از 100 میلیون ریال پول در شرکت گلیم و گبه سرمایه گذاری کرده اند.

** تشییع پیکر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان
همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس در قرارگاه عملیاتی نجف اشرف کرمانشاه و سه شهید گمنام دیگر در قصرشیرین به خاک سپرده شد.
شهید گمنام تدفین شده در قرارگاه نجف در عملیات کربلای 4 و شهدای گمنام تدفین شده در قصرشیرین نیز از مناطق عملیاتی خیبر در جزیره مجنون، محرم در شرهانی و کربلای چهار در عملیات ام‌الرصاص به درجه رفیع شهادت نایل آمده اند.

** امام جمعه کرمانشاه: تنها راه حل مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است
امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه تنها راه حل مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است، گفت: ایران روی گنج قرار گرفته و از نظر منابع زیرزمینی و روی زمین در دنیا کم نظیر است و با این همه ثروت نباید رکود و بیکاری در کشور وجود داشته باشد.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه افزود: استفاده از ثروت ها و منابع متعدد کشور نیازمند یک مدیریت مناسب و توجه به این نکته است که دشمن هم روی اقتصاد ما تمرکز کرده و دنبال بهره برداری نقاط ضعف آن است.
وی با تاکید بر اینکه پادزهر تحریم‌ها جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی است و هیچ راهی غیر از این برای حل مشکلات کشور و استان وجود ندارد، گفت: بخش کوچکی از تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه مردم است اما بخش عمده موضوع به دولتمردان و سایر مسئولان بر می‌گردد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.