با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی، حال و هوای دیگری بر فضای سیاسی و اجتماعی کشور و به تبع آن استان کرمانشاه حاکم شده و تقریبا همه در تکاپوی انتخاب اصلحترین نامزدها برای انداختن اسامی آنها در صندوق های رای هستند.

در این میان جامعه ورزشی همانند دیگر اقشار خود را آماده می کنند تا در کنار مردم مشارکت گسترده ای در انتخابات پیش رو داشته باشند و با انتخاب اصلح ترین افراد، باعث توسعه، عمران و آبادانی هرچه بیشتر کشور شوند.

جمعی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی استان کرمانشاه در گفت و گوهای جداگانه با خبرنگار ایرنا، ضمن دعوت از مردم برای حضور پرشور در انتخابات پیش رو، بر انتخاب اصلح ترین افراد نیز تاکید کرده و آن را در آینده کشور بسیار اثرگذار دانستند.

آنها همچنین خواستار تدوین قانونی در مجلس برای حمایت همیشگی از ورزشکاران و ملی پوشان رشته های مختلف شدند تا با توان، انگیزه و انرژی مضاعف تری در میدان رقابت با رقبا حاضر شده و پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورند.

محمدحسین محبی نایب قهرمان اسبق کشتی جهان، حسین فشی رییس هیات بوکس، مریم هاشمی قهرمان پنج دوره مسابقات جهانی ووشو، علی مظاهری قهرمان سابق بوکس آسیا و مهران نکویی مجد نایب قهرمان مسابقات پرتاب وزنه معلولان جهان افرادی بودند که هم مردم را به حضور در انتخابات دعوت و هم مطالباتی را مطرح کردند.

نمایندگانی که وارد مجلس می شوند ورزشکاران را از یاد نبرند

رییس هیات کشتی استان کرمانشاه و قهرمان اسبق کشتی جهان در گفت و گو با ایرنا از نمایندگانی که به عنوان وکیل ملت روانه مجلس می شوند خواست تا ورزشکاران را به عنوان قشری که افتخارات زیادی برای کشورمان به ارمغان آورده اند فراموش نکنند.

محمدحسین محبی افزود: هم اکنون بیشتر ورزشکاران کشور در همه رشته های ورزشی از مشکلات زیادی رنج می برند که شاید اصلی ترین و مهمترین آنها موضوع بیکاری باشد که متاسفانه به اصلی ترین دغدغه ورزشکاران بخصوص در استان کرمانشاه تبدیل شده است.

وی گفت: نمونه آنها رضا افضلی قهرمان کشتی آسیاست که با وجود داشتن مدرک دکتری تربیت بدنی بیکار است و یا بهمن تیموری که چندین مدال آسیایی و بین المللی دارد ولی برای حداقل درآمد مجبور به مهاجرت از استان خود به تهران شده است.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی ایران ادامه داد: نه تنها در کشتی بلکه در سایر رشته ها نیز وضعیت خیلی از ورزشکاران ما به این شکل است که از نمایندگان انتظار می رود تا از مصوبه های قبلی که در حمایت از ورزشکاران وضع شده حمایت کرده و آن را در دور جدید اجرایی کنند.

محبی در ادامه با دعوت از عموم مردم به شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: هر رایی که به صندوق انداخته می شود می تواند گامی محکم در راستای افزایش اقتدار نظام و عققب نشینی دشمنان باشد.

وی گفت: همه ما موظف هستیم در لبیک به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در صحنه انتخابات حضور و با انتخابی اصلح و آگاهانه زمینه افزایش اقتدار کشورمان را فراهم کنیم.

مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان در ۱۹۷۸، ۲ مقام قهرمانی آسیا در سال های ۱۹۸۳ و ۱۹۸۷ و یک قهرمانی بازی‌های آسیایی در سال ۱۹۸۶ از جمله افتخارات محمدحسین محبی بوده است.

حضور پرشور در انتخابات پاسخی قاطع به یاوهگوییهای استکبار است

قهرمان ۶ دوره مسابقات جهانی و جام جهانی ووشو نیز با دعوت از عموم مردم به شرکت در انتخابات ۲ اسفند، گفت: حضور پرشور در انتخابات پاسخی قاطع به یاوه گویی های سران آمریکا و دیگر مستکبران جهان است.

مریم هاشمی با بیان اینکه انتخابات می تواند به صحنه همدلی و اتحاد مردم کشورمان تبدیل شود، افزود: مردم بابصیرت کشورمان به طور قطع حساسیت ها را درک کرده و با حضور پرشور خود که قطعا با انتخابی اصلح و آگاهانه همراه است آینده بهتری را برای نظام رقم می زنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه از نمایندگان مجلس انتظار می رود برای تسهیل در ورزش کردن بانوان و حضور در عرصه های مختلف بین المللی قوانین خوبی را به تصویب برسانند، گفت: متاسفانه هم اکنون محدودیت هایی در ورزش بانوان وجود دارد.

هاشمی در پایان گفت: امیدوارم مجلس یازدهم مجلسی باشد که با تصویب قانون های راهگشا، تبعیض بین ورزشکاران خانم و آقا را از میان برداشته و به بانوان نیز اندازه آقایان توجه نشان داده شود.

قهرمانی در مسابقات جهانی سال های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ جهان، قهرمانی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ و نایب قهرمانی در سال ۲۰۱۶ از جمله افتخارات مریم هاشمی است.

منتخبان ملت دغدغه ورزشکاران را به حداقل برسانند

مهران نکویی مجد نایب قهرمان پرتاب وزنه معلولان جهان نیز در گفت و گو با ایرنا از منتخبان ملت خواست تا با اقدامات خود و تصویب بخشنامه های حمایتی، دغدغه های فکری و ذهنی ورزشکاران را به حداقل برسانند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس نظارت بر کار دستگاه های اجرایی کشور و قانونگذاری است، گفت: امیدوارم در دور جدید فعالیت نمایندگان قوانینی وضع شود تا دیگر شاهد نگرانی های ورزشکاران برای پایان عمر قهرمانی خود و نداشتن شغل نباشیم.

نکویی مجد افزود: توجه به ورزشکاران و تلاش برای رفع مشکلات آنها بخصوص ورزشکاران جانباز و معلول که با محدودیت های بیشتری نیز مواجه هستند از جمله مشکل اشتغال، جزو مهمترین مطالبات جامعه ورزشی از نمایندگان مجلس است.

این قهرمان ورزشی کشور که سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز کسب کرده در ادامه از اقشار مختلف مردم و بخصوص ورزشکاران دعوت کرد تا با حضور پرشور خود بار دیگر نقشه های دشمنان را خنثی و بر قدرت کشور بیفزایند.

وی در پایان حضور در انتخابات را بر هر ایرانی واجب دانست و گفت: حضور پرشور اگرر با انتخابی اصلح همراه باشد قطعا زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم می کند.

مدال برنز پارالمپیک لندن در سال ۲۰۱۲، مدال طلای مسابقات آسیایی در سال ۲۰۱۶ و ۲ مدال نقره در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ از جمله افتخارات مهران نکویی مجد است.

حضور در انتخابات دفاع از حاکمیت کشور است

حسین فشی رییس هیات بوکس استان کرمانشاه نیز حضور در انتخابات را دفاع از حاکمیت کشور و موجب اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: هر ایرانی که وطن خود را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند.

وی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات یک بحث است و انتخاب اصلح و آگاهانه بحث دیگر، افزود: انتخاب صحیح و درست گام بلندی برای رقم زدن آینده ای خوب و درخشان برای کشور است.

فشی، با بیان اینکه مردم ما بسیار فهیم، آگاه و نکته بین هستند و مطمئنا با حضور پرشور در انتخابات پیش رو باعث ناامیدی دشمنان کشور خواهند شد، گفت: امیدوارم نمایندگان نیز بیشتر به بخش ورزش اهمیت داده و شرایط را برای حضوری مقتدرانه تر در برای ورزشکاران در آینده فراهم کند.

رییس هیات بوکس کرمانشاه، همچنین خواستار نظارت نمایندگان مجلس در خصوص طرح های واگذاری سالن های ورزشی از بخش دولتی به بخش خصوصی شد و گفت: آنها باید بررسی کنند که آیا این واگذاری ها توانسته دردی از مشکلات ورزش را درمان کند یا اتفاقات دیگری رقم خورده است.؟

وی همچنین تلاش برای رفع مشکلات ورزشکاران بخصوص در حوزه اشتغال را دیگر مطالبه جدی جامعه ورزشی کشور از نمایندگان راه یافته به خانه ملت عنوان کرد.

کرمانشاه یکی از استان های مطرح در ورزش بوکس کشور است.

انتخاب مشاورانی آگاه کمک زیادی به نمایندگان برای اداره امور می کند

پرچمدار کاروان ایران در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن هم در گفت و گو با ایرنا، از کاندیداهایی که با رای مردم به عنوان نماینده آنها انتخاب و وارد مجلس می شوند خواست تا با انتخاب مشاورانی آگاه زمینه را برای اداره مناسب امور فراهم کنند.

علی مظاهری تصریح کرد: این مشاوران می توانند مشکلات حوزه های نمایندگی افراد راه یافته به مجلس را رصد کرده و در گزارش های مستمر خود آنها را به اطلاع فرد نماینده برسانند تا او بتواند با توجه به اختیاراتی که دارد برای رفع آنها اقدام کند.

وی همچنین توجه به جامعه ورزشی کشور از سوی نمایندگان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: ورزشکاران و قهرمانان ملی ما انتظار دارند نمایندگان به مشکلات آنها که کم هم نیستند به صورت ویژه رسیدگی کنند تا آنها با خیال راحت فقط به ورزش و کسب افتخار برای کشورمان بیندیشند.

قهرمان سابق بوکس آسیا، همچنین بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: هر رای ما می تواند یک پیروزی برای انقلاب و شکستی بزرگ برای دشمنان باشد که از مثل گذشته به فکر پشیمان کردن مردم از حضور پای صندوق های رای هستند.

مظاهری در پایان ابراز امیدواری کرد مردم با حضور پرشور خود به اصلح ترین افراد که به دنبال منافع کشور و مردم هستند رای داده تا زمینه اقتدار بیش از پیش ایران اسلامی فراهم شود.

کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی ۲۰۰۷ آسیا، مدال طلا بازی های آسیایی ۲۰۰۶ و نقره ۲۰۱۴ و کسب ۲ برنز در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۹ از مسابقات قهرمانی آسیا از جمله افتخارات علی مظاهری به شمار می رود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی قرار است دوم اسفند ماه امسال به صورت همزمان در ۵۵ هزار شعبه اخذ رای کشور برگزار شود که هزار و ۵۸۵ شعبه آن در استان کرمانشاه قرار دارد.

استان کرمانشاه در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر واجد شرایط رای دادن دارد که ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر از آنها را رای اولی ها تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.