هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در بازدید از سایت تاریخی و جهانی بیستون، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: کرمانشاه در سال ۲۰۲۰ میزبان رویداد بسیار بزرگی در سطح بین‌المللی است که طبیعتاً باید زیرساخت های گردشگری برای میزبانی شایسته از وزرا و مسوولان گردشگری دیگر کشورها باشیم.
او با بیان اینکه کرمانشاه در سال۲۰۲۰ میزبان ۱۶۰ کشور جهان خواهد بود، تصریح کرد: باید تمهیداتی در نظر گرفت که گردشگران خاطره خوبی از کرمانشاه داشته باشند، که مبلغ و معرف این استان شوند.
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به بازدید خود از مجموعه جهانی بیستون اظهار داشت: سالانه ۷۰۰ هزار گردشگر از سایت تاریخی بیستون بازدید می کنند که متاسفانه میزان اقامت آن‌ها تنها ۱۰ دقیقه است.
او تصریح کرد: برای اینکه میزان اقامت گردشگران افزایش یابد، باید با  کمک بخش خصوصی زیرساخت های گردشگری را توسعه داد.
استاندار کرمانشاه در پایان گفت: نورپردازی، اجرای ویدئو مپینگ و تلاش برای توسعه کمپینگ های گردشگری در جهت توسعه زیرساخت ها می تواند رضایت گردشگران و افزایش اقامت آنها را به همراه داشته باشد.

شهر بیستون با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه از مناطق کهن ایران محسوب می شود که آثار تاریخی به جا مانده از این منطقه امروز یکی از مناطق دیدنی و گردشگری کشور محسوب می شود. 
در عرصه محوطه تاریخی، فرهنگی و طبیعی بیستون ۲۸ اثر ثبت شده ملی وجود دارد و تاکنون در حریم آن نیز بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد ۸۸ اثر آن در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است. 

کتیبه و سنگ نگاره های داریوش هخامنشی در دل کوه بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه محسوب می شود.
کاجستان بیستون با ۱۲۲ هکتار مساحت در کنار آثار تاریخی بیستون یکی از ظرفیت های مهم گردشگری استان کرمانشاه است که متاسفانه تاکنون از آن بخوبی استفاده نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.