به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برپایی موکب‌های پذیرایی زائران اربعین حسینی با حضور جمعی از شهروندان و بزرگان پیرو مذاهب شیعه، سنی و اهل حق در فرمانداری قصرشیرین افزود: فلسفه قیام امام حسین (ع) در راستای مقابله با ظلم امری است که برای تمام انسان ها فارغ از مذهب و قومیت و نژاد پسندیده است و امروزه تبدیل به الگوی ایثار و مقاومت و ذلت ناپذیری شده است.  
وی اظهار داشت: بازگشایی مرز خسروی عنایتی الهی و حسینی است که در سال جاری نصیب مردم استان کرمانشاه و به ویژه قصرشیرین شده که باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد.  
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: اربعین حسینی یک همایش مردم محور است و اکنون مردم باید به عنوان میزبانان اصلی این مراسم با تشکیل ستادها و کمیته های مردمی، کار خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی را ساماندهی کنند. 
رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی نیز گفت: اربعین فرصتی برای خدمتگزاری به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است که هر فرد و نهادی بسته به ارادتش می تواند در این مراسم خدمت کند.
جعفر همتی با بیان اینکه جامعه اهل سنت، اهل حق و تشیع هر یک به گونه ای به امام حسین (ع) ارادت دارند، ادامه داد: وحدت، همبستگی و ساماندهی مردم در پذیرایی از زائران امری است که می تواند باعث شناساندن چهره فرهنگی و مهمان نوازی مردم شهرستان قصرشیرین به سراسر کشور شود.  
وی عنوان کرد: ستادهای مردمی باید با حفظ وحدت خود در خدمات رسانی به زائران سهیم شوند و با هماهنگی ستاد عتبات عالیات در امر اسکان، تغذیه و سایر خدمات زیرنظر قرارگاه اربعین اقدام های لازم را انجام دهند.  
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بازگشایی مرز خسروی به عنوان آرزوی دیرینه مردم استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین  کاری گروهی و دسته جمعی است که با موافقت و تلاش های مقامات ارشد نظام و سایر مسئولان اجرایی به انجام رسیده است. 
فرهاد تجری با اشاره به سابقه فرهنگی و پیشینه تاریخی مردم قصرشیرین در پذیرایی از زوار امام حسین (ع)، آن را برندی مهم و اساسی خواند که باعث شناساندن فرهنگ والای منطقه در سراسر کشور شده است.   
وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا نام و صدای قصرشیرین در کل کشور شنیده شده و خاطره خوبی در اذهان عمومی زائران بر جای بماند.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبه دیگر مردم که ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین است، گفت: طرح نهایی آن به زودی در صحن علنی مجلس مطرح و انشاالله با رایزنی های صورت گرفته تصویب می شود. 
در پایان جلسه نمایندگان جامعه اهل سنت و پیروان یارسان (اهل حق) بر حفظ وحدت رویه در رابطه با خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات اعلام آمادگی کردند.

هم اکنون به طور میانگین روزانه سه هزار مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می‌کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد. 
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد. 
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید. 
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است. 
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.