به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مهرداد سالاری روز دوشنبه در آخرین جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سرسرای دولت استانداری، با تاکید بر اینکه خروجی پروژه های عمرانی در سطح استان باید به سمت ایجاد شغل باشد، افزود: همه دستگاه های اجرایی استان و به ویژه شهرداری ها باید در راستای ایجاد اشتغال در حوزه عمرانی تلاش کنند.
او درادامه با بیان اینکه امسال شهرداری های استان کرمانشاه وضعیت مالی خوبی نداشتند، دلیل به وجود آمدن این وضعیت را نوسانات اقتصادی و مشکلات مالی در کشور دانست و گفت: باوجود تنگناهای مالی کمک های خوبی به شهرداری های استان کرمانشاه شد.
وی یادآوری کرد که امسال اعتبارات خوبی به حوزه زیرساخت ها از محل اعتبارات ملی به استان اختصاص یافت که در نوع خود بی سابقه است.
او به تزریق 15 میلیارد تومان اعتبار از محل صدور پروانه های ساخت و ساز به شهرداری های استان در سال جاری خبر داد و گفت: دولت امسال در چند مرحله به تقویت بنیه مالی شهرداری ها کمک کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه استان تاکید کرد و تصریح کرد: اگرچه مدیران دستگاه های اجرایی در جلسات بر این امر توافق نظر دارند اما اظهار نظرهای برخی از کارشناسان دستگاه ها در جلسات نشان می دهد که این تفکر مدیران باید به بدنه دستگاه ها منتقل شود.
سالاری همچنین بر رعایت عدالت اجتماعی در اجرای طرح ها نیز تاکید کرد و افزود: دولت به ازای هر شهروندی در طول سال سرانه ای اختصاص می دهد که این سرانه باید به صورت عادلانه هزینه شود.
او تاکید کرد که در طراحی و اجرای پروژه ها باید دقت شود و تصمیمات درستی اتخاذ گردد و از اتلاف هزینه ها جلوگیری شود.
وی همچنین با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید روند جذب سرمایه گذاری در استان را تسهیل کنند، گفت: زیرساخت های خوبی اکنون در استان وجود دارد که می تواند زیربنای جذب سرمایه باشد.
وی به در دست اجرا بودن طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: باند فرودگاه نیاز به توسعه دارد و با پیگیری های استاندار کرمانشاه این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته او اداره کل راه آهن استان کرمانشاه نیز به زودی فعالیت خود را در استان آغاز می کند.
سالاری بر جذب اعتبارات عمرانی در طول سال از سوی دستگاه های اجرایی تاکید کرد و از مدیران خواست جذب اعتبارات را به دقیقه 90 نیندازند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی به ایام نوروز، گفت: همه شهرداری ها و دهیاری های سطح استان برای استقبال از مهمانان نورزی آماده هستند.
او گفت: همه تدابیر لازم برای حضور مسافران نوروزی در استان کرمانشاه اندیشیده شده است.
وی در ادامه سخنان خود از فرمانداران خواست بر مبادی ورودی شهرها نظارت بیشتری داشته باشند و از استقرار چادرها و کانکس های اضافی خودداری نمایند.
سالاری بر ارتقای کیفیت خدمات سفرهای نوروزی از سوی دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم بسترهای سفری ایمن برای مسافران نوروزی در استان فراهم کنیم.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 600 روستا و 34 شهر دارد.
این استان بیش از چهار هزار اثر تاریخی دارد که از این تعداد 2 هزار و 400 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.