به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد تجری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه صادرات توسعه غیر نفتی استان کرمانشاه افزود: امید است با اجرا و عملیاتی شدن طرح جامع توسعه پرویزخان شاهد رفع مشکلات این مرز رسمی و ایجاد اشتغال و فراهم شدن بستر مناسبتری برای صادرات و تجارت باشیم.
وی اظهار داشت: قصرشیرین قبل از جنگ تحمیلی 56 هزار تن جمعیت داشته که امروز به دلیل بیکاری و عدم رونق اقتصادی شاهد جمعیت کمی در این شهرستان هستیم که متاسفانه با سیاست غلط کوله بری از مرز پرویزخان تعلیق شد.
وی اظهار داشت: در دیدار با وزیر کشور و همچنین از استاندار کرمانشاه پیگیر این موضوع شدیم تا بتوانیم باز هم شاهد از سرگیری کوله بری برای مردم این منطقه باشیم.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قصرشیرین نیز با بیان اینکه 54 درصد صادرات عراق از این مرز صورت می گیرد، گفت: طی 11 ماه گذشته یک میلیارد و 120 میلیون دلار کالا از قصرشیرین به عراق صادر شده و یک رشد 120 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
حشمت الله رضایی افزود: بحث حل مشکل ایکس ری پرویزخان، افزایش گارد گمرک و افزایش نیروها با توجه به ارتقای گمرک پرویزخان به اداره کل از مهم ترین درخواست ما است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز با ارائه گزارشی گفت: 795 قلم کالا در 11 ماه گذشته از استان به خارج از کشور صادر شده که عمده کشورهای هدف ما 38 کشور و مهم ترین آن ها عراق ، افغانستان، ترکیه ، پاکستان و .. بوده است.
محسن دارابی افزود: در این مدت 2 میلیارد و 640 میلیون دلار کالا از مرزهای استان به خارج از کشور صادر شده است.
در این جلسه از زحمات شهرام تجری سرپرست اداره گمرک پرویزخان تجلیل و مسلم احمدی نصرآبادی به عنوان سرپرست جدید این اداره منصوب شد.
عملیات اجرایی طرح جامع گمرک پرویزخان با حضور رئیس کل گمرک کشور؛ استاندار کرمانشاه و نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه آغاز شد.
روزانه به طور میانگین 800 تا یک هزار و 200 دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان و 300 تا 400 دستگاه کامیون کالای ترانزیتی از مرز خسروی این شهرستان به عراق صادر می شود.
مرز رسمی پرویزخان روزانه شاهد حجم بالایی از ترانزیت کالاهای صادراتی، تانکرهای سوختی، تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق است.
پایانه مسافری و تجاری پرویزخان در زمینی به وسعت 14 هکتار احداث شده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت و در اختیار داشتن 2 مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی، دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است که کانونی برای انجام مراودات تجاری و اقتصادی بین 2 کشور است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.