محسن علی حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال این شرکت با تلاش و تدبیر مدیریت توانمند خود موفق شد باوجود مشکلات نقدینگی و مسائل حاکم بر اقتصاد کشور، پرداخت مطالبات کشاورزان را در اولویت قرار داده و با ایجاد رویه یکسان و عدالت محور، در آبان ماه سال جاری، مرحله اول پرداخت را آغاز کرد.
او گفت: با تلاش همکاران این مجموعه، مرحله دوم پرداخت مطالبات کشاورزان تا پایان هفته جاری عملیاتی می شود.
وی در ادامه اظهار داشت: در سال های گذشته پرداخت مطالبات کشاورزان توسط شرکت قند بیستون در عین حال که از رویه ای خاصی برخوردار نبوده، عمدتا از بهمن ماه هر سال آغاز و مدت تسویه حساب تا پایان مرداد ماه سال بعد به طول می‌انجامید.
وی تصریح کرد: مطالبات 500 نفر از کشاورزان به طور کامل و مطالبات مابقی آنها نیز تا سقف 70 درصد تسویه شده است.
او گفت: این شرکت مصمم است تا در آینده‌ای نزدیک در راستای رضایت مندی کشاورزان زحمتکش، تمام مطالبات آنها را تسویه نماید.
مدیرعامل کارخانه قند بیستون در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این کارخانه محصولات سه هزار کشاورز را در طول سال خریداری می کند، گفت: تاکنون مطالبات 500 نفر از کشاورزان تسویه شده و مابقی نیز تا سقف 70 درصد مطالبات خودشان را می گیرند.
علی حسینی با بیان اینکه در سال های قبل پرداخت مطالبات کشاورزان تا مرداد و شهریور طول می کشید، افزود: تلاش می کنیم تا فصل بهار مطالبات کشاورزان را تسویه کنیم.
او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، خواستار حمایت مسئولان و دستگاه های مرتبط از واحدهای تولیدی شد و گفت: درخواست پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از سوی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه های مرتبط را داریم.
مدیرعامل کارخانه قند بیستون در ادامه با بیان اینکه این کارخانه سالانه در 2 نوبت اقدام به خرید محصول از کشاورزان می کند، گفت: امسال در 2 کشت پاییزه و بهاره 400 هزار تن محصول از کشاورزان خریداری شد که 260 هزار تن آن که مربوط به برداشت شهریور ماه بود.
به گفته علی حسینی، محصول کشت بهاره که در مناطق گرمسیری انجام می شود نیز به دلیل اینکه در استان کرمانشاه انجام نمی شود از استان خوزستان تامین می شود.
او با بیان اینکه در کارخانه قند بیستون اکنون تنها شکر تولید می شود، گفت: سالانه 44 هزار تن شکر در این کارخانه تولید می شود که پنج درصد کل شکر تولیدی کشور می باشد.
مدیرعامل کارخانه قند بیستون در بخش پایانی سخنان خود در مورد عدم تولید قند در این کارخانه نیز گفت: باوجود اینکه خط تولید قند در کارخانه وجود دارد اما به دلیل عدم حمایت مسئولان از حدود پنج سال قبل، قند در این کارخانه تولید نمی شود.
علی حسینی افزود: خط تولید قند این کارخانه باتوجه به اینکه قدیمی است، نیاز به نوسازی و راه اندازی مجدد دارد و برای این اقدام هشت میلیارد تومان نیاز است.
به گفته او با راه اندازی خط تولید قند برای 250 نفر شغل ایجاد می شود.
کارخانه قند بیستون در شهر بیستون از توابع شهرستان هرسین استان کرمانشاه و در 30 کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده است.
این کارخانه در سال 1340 توسط متخصصین آلمانی ساخته شده و اکثر وسایل مورد استفاده برای صنعت قند سازی و ماشین آلات و دستگاه های کارخانه از شرکت سالز گیتر آلمان می باشد.
تاریخ مونتا‍‍ژ و اولین بهره برداری کارخانه قند بیستون سال 1342 می باشد که ظرفیت اسمی اولیه آن یک هزار تن چغندر در شبانه روز بوده و ظرفیت اسمی کنونی آن 2 هزار تن چغندر در شبانه روز ، که قابل توسعه به بیش از سه هزار تن در شبانه روز می باشد.
این کارخانه با استفاده و با بهره گیری از دانش و تخصص مهندسان و کارکنان با تجربه و ماشین آلات و وجود آزمایشگاه های مجهز ( آزمایشگاه خاک ، آزمایشگاه شیمی ، واحد R&D ) و با بهره گیری از توان تخصصی گروه کنترل کیفی قادر به تولید محصولاتی با عالی ترین کیفیت در سطح کشور می باشد.
این شرکت علاوه بر تأمین نیاز داخلی نسبت به صادرات شکر نیز به خارج از کشور اقدام می نماید . محصولات این کارخانه طبق استاندارد ملی ایران تولید و عرضه می شود .
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی از آن برداشت می شود.
از مجموع اراضی کشاورزی استان، سالانه حدود 11 هزار هکتار به کشت چغندرقند اختصاص داده می شود که در این سطح، حدود 90 هزار تن محصول برداشت می شود.
در استان کرمانشاه 2 کارخانه قند بیستون و اسلام آباد غرب فعال است.
براساس اعلام مسئولان استان، مجوز ساخت 2 کارخانه قند جدید در کنگاور و صحنه نیز صادر شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.