به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: تنها راه نجات توسعه و رونق اقتصادی استان فقط صنعتی شدن نیست بلکه راه اندازی کارگاه های اقتصادی می تواند در زمینه رونق اقتصادی و حل مشکل بیکاری کارسازتر باشد.
وی با بیان اینکه رونق اقتصادی استان با عمل ممکن است نه فقط حرف زدن، اظهار داشت: باید برای بنگاه ها و کارگاه های اقتصادی از مواد اولیه گرفته، دانش و فن آوری تولید، بازار، شبکه های توزیع از قبل دیده شود تا بنگاه های اقتصادی با مشکل مواجه نشوند.
در این جلسه مشکل 2 کارخانه سویل پلاستیک، هنگام پلاستیک که در بازپرداخت تسهیلات بانکی با مشکل مواجه شده اند ، بررسی و با تنفس 6 و سه ماهه باز پرداخت تسهیلات و پرداخت دارایی آنها موافقت شد.
همچنین در این جلسه مشکلات مجوز راه اندازی، احداث شعبه، توزیع و بدهی بانکی کارگاه لبنیات فرخ منش که با ماشین آلات صنعتی لبنیات سنتی تولید می کند، بررسی و مقرر شد معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با در نظر گرفتن سلامت محصولات غذایی مردم ، برای اهدای مجوز لازم به این کارگاه ها پس از بررسی کارشناسی اقدام کند.
سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این جلسه ، خواستار موافقیت اعطای 400 میلیارد تومان از محل تسهیلات کمک به رونق تولید و کمک های فنی اعتباری به پنج بنگاه بزرگ اقتصادی استان شد.
محسن رستمی با اعلام اینکه این اعتبار در استان موجود است ، افزود: این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و برای استان های کمتر توسعه یافته مانند کرمانشاه با 12 درصد سود در نظر گرفته شده که شامل بنگاه های بزرگ اقتصادی که بیش از 100 نفر اشتغالزایی دارند، می شود.
وی در ادامه خواستار اختصاص 50 میلیارد تومان تسهیلات برای پتروشیمی کرمانشاه، 200 میلیارد تومان شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس، 20 میلیارد تومان برای راه اندازی مرحله سوم چینی کرد، 20 میلیارد تومان برای کارخانه سیمان غرب و 15 میلیارد تومان برای کارخانه قند بیستون شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.