به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز دوشنبه در نشست طرح مهر رضوی که با حضور مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: از سوی آستان قدس رضوی خدمات مناسبی به مردم زلزله زده استان ارائه شده است.
وی گفت: براساس گزارش اعلام شده، 200 نفر در شهرستان های زلزله زده سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب از این خدمات ویژه بهره مند شده و یا می شوند.
فاطمی نسب افزود: پروردگار هر یک از بندگان خود را به نوعی مورد امتحان و آزمایش قرار می دهد که این امتحان متفاوت است و آنچه اهمیت دارد خروج سرافرازانه از آزمایش الهی است.
وی از زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته به عنوان یکی از امتحانات مهم و سخت الهی برای مردم سرپل ذهاب یاد کرد و گفت: با وجود این حادثه غم انگیز، صحنه های زیبا از حضور مردم خلق شد و می توان گفت که این امتحان علاوه بر مردم مناطق زلزله زده برای همه ملت ایران بوده است.
امام جمعه سرپل ذهاب خاطرنشان ساخت، سال گذشته در چنین ایامی از کل کشور، خدمات و مساعدت هایی روانه مناطق زلزله زده شد و خدماتی که به مردم سرپل ذهاب داده شد در دنیا کم نظیر بود.
فاطمی نیا ادامه داد: هنگامی که نماینده سازمان ملل وارد سرپل ذهاب شد این حجم از کمک و همدلی برای وی نیز موجب شگفتی شد.
وی اضافه کرد: امتحان دیگر برای مسئولان بود که آنان نیز در کنار مردم قرار گرفتند و هم اکنون باید مشکلات باقی مانده و کاستی ها در مناطق آسیب دیده را حل کنند.
امام جمعه سرپل ذهاب ، از خویشتن داری به عنوان بهترین راهکار در برابر این آزمایش الهی یاد کرد و ادامه داد: ایمان و تقوا موجب سربلندی در امتحان الهی است.
زمین لرزه 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم بر جا گذاشت.
این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.