حسین احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در قصرشیرین ، از آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال از محل اعتبارات پایدار روستایی و عشایری به جامعه عشایری خبر داد و گفت: تسهیلات مورد نیاز برای خرید «میش» در کارگروه اشتغال استان تصویب شده و عشایر می توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند.
وی سقف تسهیلات مصوب و قابل پرداخت به جامعه عشایری در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان را 250 میلیون تومان و بالاتر از این سقف را نیز در کارگروه استانی بیان کرد.
وی بیان کرد: عشایر استان کرمانشاه سالیانه یک هزار و 100 تن گوشت قرمز ، 25 هزار لیتر شیر و یک هزار و 200 تن کرک و پشم تولید می کنند و بخشی از کشک و روغن تولیدی آنها نیز علاوه بر خودمصرفی ، روانه بازار مصرف می شود.
مدیرکل امور عشایری کرمانشاه ، جمعیت عشایر این استان را 100 هزار تن و در قالب بیش از 14 هزار خانوار ذکر کرد و گفت: کوچ عشایر استان به 2 صورت درون استانی و برون استانی صورت می گیرد که بخشی از آنها به شهرستان های گرمسیر قصرشیرین ، سرپل ذهاب ، گیلانغرب و بخشی نیز به استان های خوزستان ، لرستان و ایلام سفر می کنند.
احمدی ، زمان کوچ قشلاقی عشایر را اواخر آبان ماه ذکر کرد و افزود: تامین علوفه مورد نیاز و بخشی از سایر مایحتاج شامل آرد و سوخت فسیلی و آبرسانی از عمده خدمات ارائه شده به جامعه عشایری استان کرمانشاه است.
فرماندار قصرشیرین نیز گفت: این شهرستان یکی از بیشترین مکان های قشلاق عشایر استان کرمانشاه است و از این رو اقدام های ضروری برای ارائه خدمات لازم به عشایر منطقه انجام شده است.
مرادعلی تاتار اضافه کرد که عشایر کوچ رو قصرشیرین یک هزار و 590 خانوار با بیش از 9 هزار تن جمعیت هستند که با در اختیار داشتن 195 هزار راس جمعیت دامی ، در مجموع سالانه سه هزار و 415 تن شیر ، 183 تن پشم و 2 هزار و 559 تن گوشت قرمز تولید می کنند.
وی ، تهیه مواد خوراکی ، مواد شوینده ، آرد مصرفی ، تعمیر و مرمت راه روستایی و ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی با همکاری بهداشت و آموزش و پرورش را از جمله خدمات ارائه شده به جامعه عشایری این شهرستان عنوان کرد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.