رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: مشکل توسعه استان صرفا بی پولی نیست بلکه مهم ترین چالش کردستان عدم خلق خلاقیت و ایده و نیز ثروت آفرینی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام نصرالهی زاده روز چهارشنبه در اولین همایش استانی همپا در سنندج، با بیان اینکه امنیت در مکاتب علمی تعریف خاصی را دارد، افزود: عمده کشورها امروز برای تامین امنیت از سازوکار نظامی فاصله گرفتند و از دریچه دیگری که صرفا تجهیز ابزارآلات نظامی نیست مقوله امنیت را تعریف می‌کنند.

وی اظهار داشت: در شرایطی که دستگاه های اجرایی در تامین نیازهای جامعه آستین همت را بالا زده و در تولید اجتماعی ایفای نقش نمایند، امنیت و متغیرهای وابسته به آن شکل می‌گیرد.

نصرالهی زاده با بیان اینکه دستگاه‌های نظامی و انتظامی بخشی از امنیت و نیز حافظ امنیت به شمار می‌روند، افزود: چنانچه رویکرد سپاه مبتنی بر رفع نیازها و حفظ امنیت باشد دستیابی به سایر عناصر اجتماعی دور از ذهن نخواهد بود. کمااینکه چنین راهبردی نیز در برنامه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان در بخش دیگری از صحبت های خود به توسعه استان نیز گریزی زد و گفت: مشکل توسعه استان صرفا بی پولی نیست بلکه مهم ترین چالش کردستان عدم خلق خلاقیت و ایده و نیز ثروت آفرینی است.

نصرالهی زاده ادامه داد: با اینکه اقدامات مناسبی در حوزه گاز رسانی و احداث جاده شکل گرفته اما نسبت به تولید و خلق اشتغال و کارآفرینی در استان عاجز بوده ایم.

وی با بیان اینکه دولت اقدامات خوبی را در جهت بهبود شرایط زندگی انجام داده است، گفت: در این میان عنصر مشارکت افراد و ذی نفعان مغفول و به حاشیه رانده شده است در حالی که اگر رویکرد فعالیت ها مشارکت محوری مبتنی بر توانمند سازی و ایجاد خلاقیت باشد، توسعه دست یافتنی خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.