به گزارش ایرنا، محسن بیگلری شامگاه جمعه در نشست خبری در سقز و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص نقش نظارتی نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه اظهار کرد: از نقش های مشترک اصحاب رسانه و وکیل مردم در مجلس، نظارت است و ایفای مطلوب این نقش، نفع عمومی را در برخواهد داشت و به این مقوله مهم اعتقاد و ایمان کامل دارم.
وی افزود: مطالبه گری حق مردم است و از اشتراکات کار نماینده مردم در مجلس و خبرنگاران است که برآیند آن خدمت بیشتر به شهروندان و پیشرفت حوزه استحفاظی را بدنبال دارد.
بیگلری اضافه کرد: ارتباط و هم افزایی بیشتر نماینده مجلس و خبرنگاران موجب پیشرفت کارها، مطالبه خواهی و اعمال نظارت بهتر بر دستگاه های اجرایی می شود‌.
وی از خبرنگاران خواست در انعکاس اخبار و گزارش های خود به حفظ حرمت اشخاص، وجود مستندات در هنگام انتشار مطالب، نوشتن نظرها و تحلیل های کارشناسی و ارتباط بیشتر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر توجه کنند.
او در پاسخ به سوال دیگر ایرنا مبنی بر تداخل وظایف نمایندگان مجلس در حوزه اجرایی و دخالت در عزل و نصب ها، جزیره ای عمل کردن، تلاش انفرادی و عدم ارائه طرح مستقل توسط نمایندگان مردم استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و ایلام افزود: ناخوشایندترین لحظه کارای ام دخالت در انتصاب های مدیریتی است.
وی یادآور شد: کاش از سوی ریاست جمهوری در مصوبه ای یا نامه ای بحث دخالت نکردن نمایندگان مجلس در انتصاب ها مطرح و این موضوع یک بار برای همیشه فیصله پیدا می کرد.
بیگلری در ادامه با بیان اینکه دغدغه نمایندگان بر اساس مسایل و مشکلات حوزه انتخابیه است، گفت: وزارت کشور طرح سند توسعه استان کردستان را تدوین کرده است ما نمایندگان مردم استان خواستار اجرایی کردن آن هستیم.
نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: 150 میلیارد ریال برای توسعه جاده های منتهی به سقز و 40 میلیارد ریال برای تکمیل فرودگاه سقز در بودجه سال آینده پیش بینی شده و برای مطالعه و اجرایی شدن راه آهن میاندوآب - سقز نیز ردیف بودجه ایجاد شده است.
بیگلری تاکید کرد: بازگشایی مرز سیف قطعی شده و 50 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های آن اختصاص یافته است ضمن اینکه کارت تجارت الکترونیکی به مرزنشینان سقز نیز اختصاص می یابد.
به گزارش ایرنا، ضرورت توجه به امور صنفی اصحاب رسانه، ضرورت گردش مدیران، لزوم تقویت رویکرد کلان و سیستمی و راهبردی به مسائل غرب کشور در بین نمایندگان مجلس، مشکلات پزشکی قانونی، علل تاخیر در اتمام پروژه بیمارستان 235 تختخوابی سقز، توجه به عدالت فرهنگی در اجرای برنامه ها توسط شورا و شهرداری، کمبود فضای مناسب فرهنگی و نداشتن موزه و سینما در سقز از جمله دغدغه ها و موارد مطرح شده توسط خبرنگاران در این نشست بود.
شهریستان 226 هزار نفری سقز و شهرستان 158 هزاری نفری بانه در شمال غرب سنندج قرار دارند و دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.
خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی**انتشار: سلیمانی
7249/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.