به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال روز سه شنبه در جشن بزرگ انقلاب دانشگاهیان کردستان اظهار کرد: 39سال پیش در چنین روزهایی امام خمینی (ره) با پشتیبانی عظیم ملت بخصوص جوانان و قشر دانشجو اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را پایه گذاری کردند.
وی با بیان اینکه امام راحل از همان ابتدا برای دیدگاه، نظر و رای مردم ارزش قائل بودند، افزود: مردمی که با امام بیعت کردند در تمام عرصه ها و بحران ها ایشان را تنها نگذاشتند و در راه امام و انقلاب جانفشانی کردند و امروز نیز تعدادی از آنان در عرصه های مدیریتی مشغول به خدمت هستند.
معاون استاندار کردستان تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی، مردم در کشور نقش و جایگاه ویژه ایی پیدا کردند و پس از گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب، رهبری معظم همان مسیر امام راحل را ادامه داده و معتقدند مردم همه کاره نظام هستند.
خوش اقبال یادآور شد: مردم ما امروز در عرصه های مختلف حضوری فعال دارند پس تلاش کنیم این فرصتی که انقلاب در اختیار ما قرار داده را از دست ندهیم و بدانیم مردم همه کاره نظام هستند و می توانند سرنوشت خود را رقم بزنند.
رئیس دانشگاه کردستان نیز در این آیین گفت: انقلاب اسلامی در ادامه حرکت های انقلابی ملتی بود که از سال 42 مبارزه خود علیه رژیم منفور پهلوی را به رهبری امام خمینی (ره) آغاز کرده بود و از مولفه های بارز آن می توان به استقلال طلبی، آزادی خواهی، استکبارستیزی و عدالت خواهی اشاره کرد.
فردین اخلاقیان افزود: انقلاب اسلامی ایران گفتمانی جدایی از شرق و غرب بود و شعار نه شرقی نه غربی آن، موید این موضوع است و اکنون پس از گذشت 39 سال در اوج عزت و اقتدار قرار دارد.
وی اضافه کرد: پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از پیروزی انقلاب در بسیاری از ایده آل ها نظام موفق عمل کرده و در برخی مواقع نیز با مشکلاتی مواجه بودیم لذا باید در خواسته ها و مطالبات مردم بازنگری کرده و برای تحقق نیازهای ملت تلاش کنیم.
رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: امروز به اقتضای زمان خواسته ها و نیازهای مردم تغییر کرده و لازم است که این مسائل در برنامه ریزی های مسئولان مورد توجه قرار گیرد و به نیازهای روز مردم توجه شود.
از 12 بهمن ماه 1357، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا 22 بهمن ماه 57 که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی،هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.