جلال قلعه شاخانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کاروان متشکل از هنرمندان نوعدوست کردستانی در رشته های هنری سینما، تئاتر و موسیقی و تعدادی از روزنامه نگاران استان است که در سه شهر سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی حضور یافته و به اجرای برنامه های ترکیبی می پردازند.
وی با بیان اینکه کاروان هنری امید از 9 تا 11 دی ماه در این مناطق حضور خواهند یافت افزود: حمایت از زوج های جوان به عنوان نماد شروع دوباره زندگی و رسیدگی به وضعیت فعالیت هنری اصحاب فرهنگ و هنر این مناطق با دعوت از مهمانان ویژه به شکل مجلس گلریزان از اهداف محتوایی این حضور است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تقدیر از خدمات بی شائبه مردم استان به زلزله زدگان گفت: آن چیزی که در این مدت در کمک به زلزله زدگان در سطح کشور مشاهده شده است نشان دهنده حس انسان دوستی و نوعدوستی مردم است و در این میان کمک کردستانی ها بسیار ویژه بوده است.
وی با تاکید بر تلاش برای تسکین آلام زلزله زدگان و بازگشت آنان به زندگی عادی، خواستار شفافیت روند اطلاع رسانی این حادثه تلخ برای تسریع در بازسازی سکونتگاه های مردم این مناطق شد.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند و خسارات جانی و مالی فراوانی را در این مناطق به بار آورد و 620 نفر جان خود را از دست دادند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شد و هنوز هم با گذشته بیش از یک ماه از این حادثه پس لرزه های آن در برخی از نقاط کشور احساس می شود.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.