به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمد کولیوند روز یکشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه کردستان افزود: این سامانه از اول مهر ماه در کشور راه اندازی شده و دانشجویانی که در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند و قصد دارند به مسافرت های زیارتی و سیاحتی بروند، می توانند به این سامانه مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: این سامانه ویژه دانشجویانی است که خدمت سربازی را انجام نداده و برای دریافت گذرنامه دارای مشکل هستند.
وی اظهار کرد: مشمولان می توانند در مراکز پلیس +10 در این سامانه ثبت نام کنند و تمام مراحل را به صورت ایتترنتی انجام دهند.
به گفته سرهنگ کولیوند مشمولانی که در دانشگاه های استان تحصیل می کنند می توانند در این سامانه ثبت نام و مراحل درخواست تا دریافت گذرنامه را با استفاده از سامانه سخا رصد کنند که در تمام مراحل پیامک کوتاه برای آنها ارسال می شود.
وی اضافه کرد: این سامانه علاوه بر نظام وظیفه عمومی با دانشگاه محل تحصیل مشمولین و واحد صدور گذرنامه هم در ارتباط بوده و نیاز به حضور دانشجو ندارد.
وی اظهار کرد: برای سفر به خارج از کشور بسته به نوع سفر (زیارتی و سیاحتی) و مقطع تحصیلی از 30 میلیون ریال تا 150 میلیون ریال از مشمولان به عنوان ودیعه دریافت می شود.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی نیروی انتظامی کردستان گفت: پس از پایان سفر مشمولان و ثبت ورود آنها به داخل کشور مبلغ ودیعه به حساب آنها واریز می شود.
وی اضافه کرد: قبل از راه اندازی این سامانه لازم بود مشمولان تمامی این مراحل را به صورت حضوری طی کنند و از یک هفته تا 10 روز زمان برای تکمیل آن لازم بود.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی نیروی انتظامی کردستان گفت: علاوه بر سامانه سخا، برای معافیت های پزشکی نیز سامانه ای راه اندازی شده و مشمولان می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.
سرهنگ کولیوند با اشاره به برنامه های هفته نیروی انتظامی در استان نیز گفت: در این هفته هر روز از ساعت چهار تا هفت بعدازظهر مراکز مشاوره نظام وظیفه آماده پاسخگویی سوالات شهروندان و مشاوره مشمولان است.
در پایان این نشست خبرنگاران از کیوسک اطلاع رسانی وظیفه عمومی استان کردستان که اطلاعات لازم را در اختیار مشمولان قرار می دهد، بازدید کردند.
13 مهر در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز نیروی انتظامی نامگذاری شده و هرسال به منظور قدردانی از زحمات این نیرو به مدت یک هفته برنامه های مختلفی تحت عنوان هفته نیروی انتظامی برگزار می شود.
خبرنگار: عبدالله رحمانی/ ** انتشار دهنده: امید بهمنی
6108/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.