فرماندار شهرستان سنندج گفت: زمینه پژوهش را برای جوانان محقق و پژوهشگر مهیا کنیم تا آنها بتوانند در زمینه های فلسفه، علوم اجتماعی، آموزش‌های فنی و کار آفرینی تحقیق کنند.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم زارعی در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی کردستان افزود: انتظار می‌رود مسئولان ارتباط را در بین جوانان بیشتر کنند تا بخش مهمی از مشکل اشتغال در کشور و استان حل شود.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه مرکز رویان افتخار کشور است، اظهار داشت: زمینه پژوهش را برای جوانان محقق و پژوهشگر مهیا کنیم تا آنها بتوانند در زمینه‌های فلسفه ، علوم اجتماعی، آموزش‌های فنی و کارآفرینی تحقیق کنند.

زارعی با بیان اینکه اکنون جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی و دانشگاهی در عرصه های ملی و بین المللی معرفی شده است، عنوان کرد: امید است بتوان این موفقیت ها و دستاوردها را در سطح استان کردستان نیز گسترش داده و تحولات مهمی در راستای توسعه علمی استان ایجاد کرد.

فرماندار سنندج با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی استان کردستان به یک غربالگری نیازمند است، بیان کرد: این نهاد انقلابی باید با بررسی عملکرد خود از گذشته تا به امروز بتواند با آسیب شناسی و شناسایی موانع انجام کار و فعالیت هایش، راه پیشرفت خود را بیش از پیش هموار کند تا بتواند به یک برند علمی در سطح استان تبدیل شود.

زارعی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند خلاء و ضعف ارتباط بین صنعت و دانشگاه را پر کند، عنوان کرد: حوزه پژوهش جهاددانشگاهی باید بتواند با بهره مندی از نیروهای متخصص و کارآمد خود در این راستا با انجام  تحقیقات و پژو هش های مورد نیاز استان وارد عمل شود که می طلبد سایر ارگانها و ادارات مرتبط در حوزه های مختلف مشارکت کافی را با جهاد دانشگاهی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع و زیر ساخت‌های استان کردستان نیازمند گسترش و توسعه است افزود: در این راستا باید موفقیت ها و تجربیات سایر استانهای کشور را مدون و بومی سازی کرده و سرلوحه ی کار خود قرار دهیم.

فرماندار شهرستان سنندج در بخش دیگری از سخنان خود مدرک گرایی و نبود افراد متخصص را معضلی در سطح استان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیازمند تربیت و آموزش تکنسین ، کارشناس و ارائه آموزش های فنی هستیم که جهاد دانشگاهی با ارائه آموزش های کاربردی و موثر در حوزه های مختلف این خلاء را پر کند.

فرماندار سنندج گفت: جهاددانشگاهی استان کردستان باید با بررسی عملکرد خود از گذشته تا به امروز بتواند با آسیب شناسی و شناسایی موانع انجام کار و فعالیت هایش، راه پیشرفت خود را بیش از پیش هموار کند تا به یک برند علمی در سطح استان تبدیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.